donderdag 29 juni 2023

Gevaarlijke onderwerpen./ overlast.

  Ik las laatst in de krant dat de minister van infrastructuur en Waterstaat een nieuwe aanvliegroute  naar Schiphol wil realiseren en deze zou dan over Utrecht en Gelderland gaan.

 Op dit moment zijn er drie routes, ( ik woon bijna onder een daarvan) door er een vierde bij te maken zou dat minder overlast veroorzaken voor de mensen die nu onder de al bestaande routes wonen.

De rode pijl geeft de nieuwe route aan.
De overlast wordt door deze nieuwe baan wat eerlijker over het land verdeeld, prima toch? zou je zeggen. Maaaaar........ natuurlijk gaan de mensen die in bovengenoemde provincies wonen protesteren, ze zijn bang voor slapeloze nachten door lawaaioverlast maar volgens mij vliegen ze boven die provincies best nog wel hoog, in ieder geval hoger dan hier, én nu hebben ze nog geen last van teveel stikstof maar door die vliegtuigen gaat dat natuurlijk wel gebeuren, denken ze, dat zal ook wel zo zijn maar ze vergeten dat die vliegtuigen tóch wel vliegen dus die uitstoot is er toch wel. Met die nieuwe baan erbij wordt het zelfs mínder omdat er nu vaak een grote bocht gevlogen moet worden om uiteindelijk bij de goed baan uit te komen.

Ik wordt er zo moe van. Typisch een gevalletje van not in my backyard.

Wat ik ook niet begrijp is dat asielzoekers niet mogen werken, je leest niet anders dan dat overal personeel nodig is. Je leest ook dat asielzoekers zich stierlijk vervelen, kun je dan niet tegen die mensen zeggen:

' je mag werken tot het duidelijk is  hoe het verder met jou gaat; als je niet mag blijven, moet je weg, mag je blijven dan kun je door gaan met werken '

 Ik denk dat je daar dan ook een hoop overlast problemen mee voorkomt. Geef ze iets te doen!

Het zal wel te simpel gedacht zijn van mij maar je hoort al zolang over deze problemen en er verandert helemaal niks.

Én geef prof voetballers niet van die beláchelijke hoge salarissen want met dit vele geld kunnen ze ook nog al eens overlast bezorgen.

Zo, ik heb gezegd.🤣 🤣🤣

 Ik heb dit stuk o.a. gevaarlijke onderwerpen genoemd omdat waarschijnlijk een hoop mensen het niet met me eens zijn maar ja, gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen een eigen mening hebben.

Allemaal een goede, probleemloze dag.🙋

1 opmerking:

  1. Toen ik vorige week bij mijn zus was kwamen er heel wat over, gelukkig valt het lawaai er wel mee.

    Ik heb "de perfecte echtgenote" uitgeluisterd, was inderdaad wel goed verhaal, maar ook wat voorspelbaar.

    BeantwoordenVerwijderen