woensdag 21 juni 2023

Voorlinden.

 Gisteren naar Museum Voorlinden geweest, in Wassenaar, ik kende dat hele museum niet maar dochter wel en ik heb  met open mond rondgelopen, wat een interessant museum.

Het begon al toen we het terrein opliepen: 

                                     De man die de wolken meet.


Een van de kunstenaars die daar nu een tentoonstelling heeft is Alex Katz, nooit van de man gehoord en dochter en ik waren niet zo weg van zijn schilderkunst, we vonden het iets te abstract. 


Wat we wel heel interessant vonden was de tentoonstelling van Maarten Baas, It's about time. Allemaal klokken en bij deze klok zie je hoe hij elke minuut het glas schoon poetst en nieuwe klokwijzers aan brengt.

                                      Dit is de grandfathers clock omdat hij hier een ouderwets pak aan heeft,


En deze klok schijnt op Schiphol te hangen.

Wat ook bijzonder was, was de zaal waar de tekeningen van Rogier Roeters hangen, tientallen a 4 tjes met woorden, beelden en zinnen. Je blijft kijken. 

Met dit soort platen waren vier muren bekleed. Wat bij mij dan weer de vraag oproept: wanneer is iets kunst? 

En dan natuurlijk de vaste collectie nog, o.a. dit. Van dichtbij was het gewoon eng, zo natuurgetrouw maar dan veel groter.

Ik bleef foto's maken, teveel om hier allemaal te laten zien maar het is dus wel duidelijk dat ik heb genoten en wat ook zo fijn was dat ze daar airco hadden. 😁

Allemaal een goede, frisse dag. 🙋

4 opmerkingen:

  1. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was met de kunstenasrs van werkplaats Arnhem . Ja mooi museum en zo bij jou te zien ook nu ook weer interssant werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was er een paar maanden geleden. Weer heel andere tentoonstellingen. Ik vond het zwembad zo gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik verhuisde uit Den Haag toen het net open was en ben er nooit geweest, nu zou ik het met zus wel willen doen maar is lastig te realiseren, zij zit dan net ver voor haar oude auto en om nu vanuit Zeeland naar Nes en dan weer terug naar Den Haag te rijden is me dan teveel.
    Gisteren naar Fabrique des Lumières geweest, lichtshow over Dali en Gaudi in de Westergasfabriek. Vorig jaar was het Klimt en dat vonden we heel mooi en kleurig. Nu was Dali met muziek van Pink Flloyd mooi gecombineerd en daarna nog deel over Gaudi. Beiden totaal anders, we vonden het weer mooi maar denk niet dat we eventueel naar een volgende gaan volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er vorig jaar geweest en heb genoten van de verschillende tentoonstellingen. En ook van de beelden die er in de tuin staan. Ik ga er zeker nog eens naar terug.

    BeantwoordenVerwijderen