woensdag 28 juni 2023

Wandeling.

 

Gisteren een hele fijne wandeling door het bos gemaakt. In eerste instantie dacht ik dat het niet ging omdat m'n lies pijn deed maar al gaandeweg ging dat steeds beter.

Even een update over m'n lies: vorige week ben ik weer eens bij de therapeut geweest om te vragen of ik ongestraft met die zelf gefabriceerde verhoging in m'n schoen kon blijven lopen,  nou hij kon het me natuurlijk niet verbieden maar er is een kans dat dan weer iets anders in m'n been begint te protesteren, ja, dat had ik zelf natuurlijk ook al bedacht.

Hij heeft m'n voet en onderbeen weer behandeld en dan moest ik die verhoging er toch maar uit halen. Dat heb ik inmiddels natuurlijk geprobeerd maar dat is het ook niet en dus modder ik maar door. 

Maar goed, gisteren dus een wandeling van 55 minuten gemaakt met meer en minder pijn en twee keer een bankje. Tijdens deze wandeling heb ik de kleine karekiet gehoord.

Niet gezien, wel gehoord, hoe weet je dat dan zul je zeggen, nou, ik heb een app op m'n telefoon die vogelgeluiden herkent. Ik wist helemaal niet dat deze vogeltjes ook in het bos zaten maar ik heb het even nagekeken en het zou zomaar kunnen kloppen.

Dus al met al, moe maar voldaan weer thuis. Ik ben helemaal geen vogelaar hoor maar als je daar toch loopt is het wel leuk om je er in te verdiepen.

Allemaal een goede dag met veel vogelgezang. In de psychologie les heb ik geleerd dat vogelgeluiden heel  goed voor je brein zijn. Dus goh, wat ben ik weer gezond bezig geweest.  🤣🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Als ik naar mijn auto ga is dat richting een bosje van zo'n 10 x 80 meter en daar wonen heel veel vogeltjes. Elke keer andere geluiden in de loop van het jaar. Het meeste herken ik ondertussen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk ik heb al wel andere apps om bloemen en planten en insecten te herkennen maar nog geen vogelgeluiden. Ikk dacht dat dit trouwens een fitis was of zoiets. Nu ga ik toch eens lijken of de karrekiet erop lijkt. En succes met je lies. Misschien schreef ik het al eerder maar mijn moeder had daar ook veel last van en haar huisarts constateerde een bersleten heup waar ze ook aan werd geopereerd en toen was de pijn in de lies over.

    BeantwoordenVerwijderen