zaterdag 18 november 2023

Gezond.

 Het gaat nu weer goed met me hoor. ( dank Lot dat je aan me gedacht hebt ) Zo'n slechte bui duurt meestal niet zolang maar soms ben ik het zó zat allemaal. Elke dag maar weer bedenken wat er gegeten moet worden, elke dag maar weer de troep opruimen als je dan toch maar weer gekookt hebt, elke dag toch maar weer zelf activiteiten bedenken en sociale contacten onderhouden en bovenal  altijd maar weer " gezond" te moeten doen, gezond eten, bewegen enz. want als ik de verhalen moet geloven, en dat doe ik, dan moet je als oudere vooral niet ziek en/of hulpbehoevend worden want er is nu en zéker in de toekomst geen hulp beschikbaar en moet je het zolang mogelijk zelf zien te rooien.

Daarbij komt dat ik het nog steeds moeilijk vind om te moeten accepteren dat het lijf achteruit gaat. 

Drie maanden na het overlijden van manlief begonnen de lichamelijke ongemakken en daar baal ik ontzettend van, kan ik na alle ellende  eindelijk doen wat ik wil, beperkt m'n lijf me. 😡

Maar goed, in vergelijking met anderen moet ik niet klagen en me gewoon aan m'n leefijd aanpassen.

Het is niet anders.

Al met al gaat het nu dus weer goed met me en ben ik druk met het opruimen van de zolder, 20 legpuzzels en 70 langspeelplaten via marktplaats verkocht en een groot blik vol met stuiters weggegeven aan iemand die pakketten verstuurd naar arme mensen in Suriname, waar hij dan wat lekkers, kleding en speelgoed in doet.

Vandaag geen plannen verder en het gaat veel regenen dus dat betekent veel lezen voor mij en Spaans leren want sinds kort doe ik dat, waarom??? zo maar, omdat ik het leuk vind én iets nieuws leren schijnt ook gezond te zijn. 😃

Allemaal een goede dag 🙋‍♀️


3 opmerkingen:

  1. gewoon af en toe ff alles eruit gooien kan helemaal geen kwaad. is geen klagen maar gewoon je hart luohten. Niks mis mee. Ik hoopte ook dat ik wat meer kon doen toen mn man was overleden. Na een aantal jaren Alzheimer meegemaakt te hebben wil je wel eens wat leukers doen. Vergeet het maar. Kan steeds minder, althans de dingen waarbij ik moet lopen (en dat is bijna alles). Maar....ik blijf net als jij ook opgewekt en zit weer aan tafel voor de pc. Ga zo bietjes koken.
    Succes met Spaans, heb ik ook ooit gedaan, vind het zo mooi klinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou met aanpassen aan mijn leeftijd heb ik ook veel moeite hoor. Moet volgend jaar weer aan 2 vingers worden geopereerd en dat betekent dan weer paar weken weinig kleine dingen kunnen doen zoals haken en naaiwerk. En mijn schouder/arm gaat nog steeds niet lekker, niet duidelijk of het een nekhernia of stenose (kaneel vernauwing in rug) is, maar volgens fysio is behandeling hetzelfde. Pas als het niet verbeterd naar ha voor eventueel foto en mri, maar dat wordt niet zo snel gedaan.
    Het belemmert me enorm bij veel dingen.

    Maar aan de andere kant heb ik een heerlijke dag met dochter doorgebracht, heerlijke lunch, leuke kleding gekocht en mooie Too good to go pakketten opgehaald. Over 3 weken gaan we weer want een winkel waar ik graag kom is in de wintermaanden op donderdag dicht.
    En eigenlijk kan ik gaan en staan wanneer ik wil en heb fijne partner, die af en toe best moeilijk is maar dat vind hij van mij ook en zal het in de meeste relaties zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is het ook wel: je moet je aanpassen. Steeds. En dat is moeilijk soms en dan ben jij nog alleen wat het ook niet echt makkelijker maakt lijkt mij

    BeantwoordenVerwijderen