zaterdag 4 november 2023

Tja.

Hola, cómo estás ? 

De nada.

Yo soy Ella. 

Yo tengo dos hijas. 

Yo no tengo un perro y un cato.

Yo estudias de Espaniol.

Por qué ? 

Asi. 

Es muy dificil.

Tja wat is dit nou zul je denken, nou het is het bewijs dat ik niet aan Seniorisme doe en niet te oud ben om nog iets nieuws te leren. Alhoewel ? 🙃 ( mevr Niekje ? ) Ik leer sinds 2 weken Spaans, via DuoLingo een gratis app. Zomaar omdat ik het leuk vind. Het is voor mij extra moeilijk omdat de lessen in het Engels zijn, ik ben dus met 3 talen aan het husselen. 🙈

Berber wat leuk dat je je hebt opgegeven voor dat onderzoek, dat had ik nog niet gedaan maar nu ga ik dat ook doen.

Mevr. Niekje, beetje flauw om me op schreiffauten te weizen u zal daar wel een dagtaak aan hebben. Nau veel peizier er mee. Ik ga me hier niet  verontschuldigen hoor maar ik ben vaak meer besig met het verhaaltje dan de spelling. Ik voel me nau minder vrei in het shcreiven. Bedankt. U kunt ook níét reageren, zoals de meesten doen.

Lot, was het soms een stille hint dat je nú over die beterspellen site begint? 

Is het zo erg met me? 

Allemaal een fijne dag 🙋‍♀️



5 opmerkingen:

  1. Nee was zeker geen stille hint, het was een reactie op blijven leren en je kan dat ook zien want mijn reactie is eerder gegeven van die van Niekje.

    Ik 1971 heb ik 3 maanden gewerkt op Mallorca en toen ook cursus spaans gedaan schriftelijk, ik kan het dus vrij makkelijk lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die spelling heb ik ook tijden gedaan. En nu er af gegooid van de mobiel. Had er geen zin meer in.
    En als je nog aan een cursus Spaans begint, heb je nog genoeg levenslust lijkt me. Ik vind het best knap, maar moet er zelf niet aan denken, want aanleren gaat nog goed, maar het onthouden!!!
    Berber, om op die appels terug te komen. Appeltaart haal ik wel bij de Hema, en appelstroop hoe ik echt niet op mijn brood. Dus ligt het gras nu vol met appels en vechten de merels om die ene appel terwijl er tientallen om heen liggen.
    En daar geniet ik 's morgens van als ik mijn thee drink, het kijken naar al die vogels in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat lijkt me zeker de beste oplossing, lekker laten liggen en de vogels kunnen genieten

      Verwijderen
  3. Hallo Ella, ik betrap je zelden op een taal- of spelfout. Ik heb ea gestudeerd en heb er les in gegeven. Af en toe een fout is trouwens normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs zonder cursus Spaans kan ik je oefen-zinnen lezen... dat viel me niks tegen van mezelf. Je hebt twee kinderen en géén huisdieren, haal ik eruit.
    Mijn nichtje was met een Spanjaard getrouwd dus ik heb het ooit overwogen, Spaans. Maar zij is jong overleden en man & kinderen onderhouden geen contact meer, dus toen heb ik het laten rusten. Je had toen ook nog geen Duolingo...

    BeantwoordenVerwijderen