zondag 26 november 2023

Shownotes.

Vanmorgen heb ik mezelf weer eens een schouderklopje gegeven. Ik ben een fervent podcast luisteraar, niets heerlijker dan onder de warme dekens ( ik lig s nachts vaak wakker) met de regen tegen het raam, naar een interessant verhaal luisteren. Ik zet dan altijd de timer aan dus mocht ik in slaap vallen dan gaat ie vanzelf uit. 
Dat in slaap vallen gebeurd soms ook wel maar vaak ook niet dan is het verhaal zó boeiend dat ik de timer opnieuw moet instellen. 
Nou hebben ze het in zo'n podcast vaak over de shownotes, die kun je aanklikken en daar vind je dan nog meer informatie over waar ze het net over hebben gehad. Ik kon die shownotes nooit vinden maar vanmorgen dus wel, zoekt en gij zult vinden. 

Vannacht heb ik naar GONZO geluisterd, in deze podcast nodigen ze een journalist uit die komt vertellen over een artikel wat ie ooit geschreven heeft en wat hem altijd is bijgebleven. Dat kan over van alles gaan. Deze keer  zat Sara Berkeljon er ( nooit van gehoord) en die vertelde over een interview wat ze ooit met Mart Smeets heeft gehad. Heel vermakelijk en het interview zélf kon ik dus in de shownotes terug lezen. En zo zit er dus elke keer een andere journalist met een ander verhaal.

Zo zijn er verschillende podcast die ik regelmatig luister:
b.v.
DE STEMMING VAN VULLINGS EN VAN DER WULP. 
Joost Vullings en Xander van der Wulp praten over de gang van zaken in politiek Den Haag. Vooral in deze tijd erg interessant en ze doen het op een losse toegankelijke manier.

NAPLEITEN.
 Advocaten, officieren van Justitie en rechters praten over rechtszaken die hun altijd zijn bijgebleven. Interessant om eens te horen hoe het er bij zo'n rechtszaak aan toe gaat, wat daar allemaal bij komt kijken, gelukkig zelf nooit mee gemaakt. 

KUNSTSTOF.
Interviews met bekende maar ook onbekende schrijvers, kunstenaars, enz. Zo zat daar laatst Jasper Abels, fotograaf/kunstenaar. Ook heel interessant.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Verder ben ik deze week ook nog naar de film geweest. HET SMELT is de titel. een Vlaamse film. Ik kwam, en met mij nog meer mensen, er helemaal beduusd uit. Een jonge vrouw worstelt met een trauma uit haar jeugd en dat loopt helemaal verkeerd af. Het is ontzettend maar dan ook ontzettend goed gespeeld en dan op zo'n groot scherm, ik was helemaal van m'n stuk en ik dacht ook meteen: ik weet niet of ik deze film ga aanbevelen bij andere mensen want je moet er echt even van bijkomen.

Nou, het is toch  weer een lang verhaal geworden, tot de volgende keer.
Allemaal een goede dag.🙋

6 opmerkingen:

  1. Hoi Ella, ik ga om half twaalf naar bed, slaap binnen een half uur en sta om kwart voor acht, uitgerust weer op.
    Geen tv in de slaapkamer, geen radio en de mobiel ligt aan de kant van H.
    Die podcast van Vullings en Wulp ga ik zeker eens beluisteren. Wel
    's middags, de dagen dat de kleinkinderen niet hier zijn. Die van dertien heeft constant honger, en die van tien heeft heel veel vragen waar ik het antwoord zo vlug niet op weet. En op moet zoeken. Zo blijf je de middag bezig.
    De struiken zijn door H. gesnoeid. Heb niets meer in de tuin te doen. Jammer.
    Nog een fijne zondag. Ik ga puzzelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga op zoek naar podcast Ella. Ik ben benieuwd. Het enige dat ik ken is radio Lila. Daar luister ik af en toe naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel een tijdje podcast geprobeerd te luisteren maar het kost zoveel tijd en die besteed ik op het moment aan luister boeken. Al hele aparte gelluisterd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die luisterboeken en podcasts. Ik ben fan. De luisterboeken via m'n biebabonement. Ik luister ook 's nachts of tijdens de hh klusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga zeker niet naar Het Smelt. Ik heb het boek gelezen en mezelf toen gedwongen het uit te lezen. Het was afschuwelijk. Meer dan afschuwelijk. Je podcastliefde begrijp ik helemaal. Ik heb die ook. En er is zo veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vullings en Van der Wulp: genieten! Die twee zijn goede vrienden, kunnen elkaar lekker een beetje plagen én vertellen interessante dingen. Ze waren de laatste tijd ook te zien, nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen