donderdag 28 december 2023

Documentaire.

Een paar dagen geleden heb ik iets gedaan wat ik in m'n hele leven nog niet eerder heb gedaan; ik ben met m'n broer naar de bioscoop geweest en daar moet je dan 76 en 85 voor worden.😃

We zijn naar de documentaire GERLACH de laatste boer geweest. Die film gaat over een akkerbouwer onder de rook van Schiphol, hij dreigt zijn levenswerk én woning kwijt te raken omdat projectontwikkelaars op zijn grond azen. 

'ze krijgen mij hier niet weg' zegt hij in de film. 'en als ze toch komen dan wordt het matten'

 Bij zijn bedrijf heeft hij een soort keukentje waar meerdere oude mannetjes regelmatig even langs komen voor een bakkie koffie en wat geklets en laat mijn broer nou ook een van die mannetjes zijn en laat ie nou ook nog in de film voorkomen? hoe leuk is dat? 

Dat moesten we zien natuurlijk. 

Ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoe zo'n man van 74, helemaal krom gegroeid door de reuma en met behulp van zijn broers zijn bedrijf draaiende weet te houden en het op durft te nemen tegen grote bedrijven. En tot nog toe lukt dat.

Al met al heb ik een hele gezellige middag met broer en schoonzus gehad. Als deze documentaire ooit nog eens op de t.v. komt zou ik aanraden om te kijken en niet omdat mijn broer erin zit 😂maar gewoon omdat het interessant is om te zien hoe zo'n boer leeft. 

Allemaal een hele fijne dag.🙋

5 opmerkingen:

  1. ik ga dan zeker kijken. geweldige zulke mensen die zoveel mogelijk hun eigen gang gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dan wil ik beslist kijken. Maar wat leuk naar de bios met broer en schoonzus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij is jouw broer die man op de scooter die niet wilde starten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de radio en in het NRC had ik er ook al over gehoord. Hij had het geluk dat zijn broers in een sector waren terechtgekomen dat ze hem uitstekend konden helpen in moeilijke juridische en administratieve zaken toch?

    BeantwoordenVerwijderen