zaterdag 30 december 2023

Gespuis.


 Sinds ik deze thee s' avonds  drink slaap ik als een roos, maar vannacht werd ik om een uur of half vijf toch wakker en dat kwam door drie doffe knallen, verder was het doodstil, geen auto, geen brommers, geen stemmen, niks, alleen drie knallen.  

Ik vond dat toch een raar idee, er loopt dus om die tijd  gespuis op straat, waarom? wat hebben ze daar te doen? hadden ze kwaad in de zin? of ben ik te achterdochtig? en kwamen ze gewoon terug van een feestje en hadden ze zin om de boel een beetje wakker te schudden? Je  weet het niet. Ik had ook geen zin om m'n bed uit te gaan want ik lag net zo lekker en heb me omgedraaid en ben meteen weer ingedut.

Allemaal een fijne wakkere dag ๐Ÿ™‹

Een paar uur later: inmiddels weet ik wat die drie knallen waren, het bleek een plofkraak te zijn geweest. Dus toch gespuis. ( leuk woord ๐Ÿ˜ƒ )

p.s Griemmank: Dank voor de link naar oom Jan. Ik heb gisteren gekeken, indrukwekkend.

p.s. Lot. dat programma van Coen Verbraak heb ik ook gezien, interessant.

p.s. Bertiebo, die voorstelling van Diederik van Vleuten is op Youtube terug te zien. 

2 opmerkingen:

  1. Gespuis is inderdaad een mooi woord Ik heb de betekenis en synoniemen opgezocht: tuig, bundel geboefte, gebroed, gepeupel, janhagel, pak schorem, schorrie morrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal leuke woorden.๐Ÿ˜ƒ

    BeantwoordenVerwijderen