donderdag 21 december 2023

'Kerst.

In principe gaan m'n haren altijd een beetje overeind staan van "verplichte" feestdagen maar Kerstmis vind ik altijd wel leuk, ik hou van de lichtjes en van het huis een beetje versieren. Gezellig met z'n allen rond de boom met wat lekkers.  Niet mijn boom hoor, ik heb geen boom, alhoewel, ik heb een kegelvorm  met gouden ballen en lichtjes, ooit eens zelf in elkaar gefrōbeld. In januari gaat ie in plastic  verpakt naar zolder en kan ik hem de volgende keer zo weer neerzetten, lekker makkelijk.



Als het eenmaal januari is voel ik me altijd een beetje dubbel, aan de ene kant ben ik blij dat alles weer normaal is maar tegelijkertijd vind ik het ook heel saai. 

Nou ja, komt ook wel weer goed.


Wat zit je me nou raar aan te kijken,

Je had toch Kerstomaatjes op het boodschappenlijstje staan. 🤣

Allemaal een goede, gezellige dag.🙋

P.s. Grimank, wat een heerlijke reactie op het vorige stukje, helemaal mee eens.

3 opmerkingen:

  1. leuke kerstboom, al kunnen er alleen heel platte pakjes onder.
    Ik vind Kerst helemaal niks, mn moeder was 1e kerstdag jarig en dat werd uitgebreid gevierd, iedereen werd uitgenodigd (en kwam ook). Ik was al een week van tevoren druk bezig met cakes en taart en moorkoppen bakken, liep de hele dag met koffie en thee of zoete spaanse wijn (jaren 50) en er werd geluisterd naar de radio, de uitzending uit Davos, waar Janny en André deze week waren, de hele kamer zat te snikken als Marietje van 6 een kerstliedje voor haar papa zong, die er nog wel een tijdje moest blijven.
    Zeker helemaal eens met Griemmank, op zn tijd lekker alles eruitgooien kan helemaal geen kwaad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunstig gedaan, die alternatieve kegel-boom. Moest erg lachen om de kerstomaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woensdag alles kerstspullen van zolder gehaald en de kerstbomen in de kamer gezet. Toen kreeg ik last van maag-buikkrampen en plotseling had ook ook geen energie meer. In de avond echt misselijk en tot nut toe nog steeds niet lekker, ook weinig trek. Ach ik heb voldoende reserve aan het lijf hangen, dus zo erg is het niet en ik blijf wel opletten dat ik voldoende drink.
    Maar de versiering hangt nog niet in de bomen en ook op dressoir staat nog niet veel

    BeantwoordenVerwijderen