dinsdag 26 december 2023

Kerstmis.

Gisteren een hele leuke middag en avond gehad bij dochter in Almere. We gingen gourmetten, ik had nog uit een grijs verleden twee apparaten op zolder staan die we daar wel voor konden gebruiken. 
Die ene is wel 90 cm. lang dus uitermate geschikt voor als je met z'n zevenen bent en dan die kleinere erbij zodat iedereen lekker z'n gang kan gaan. 
Er was me gevraagd of ik ook het voorgerecht kon verzorgen, een pan tomatensoep gemaakt, en dan ook nog cadeautjes voor iedereen en die hele handel moest dus mee en dus kwam ik daar gepakt en gezakt aan. Gelukkig kon ik met andere dochter mee rijden want op de terugweg was het noodweer. 

Jongste dochter  had de kamer mooi versierd, de tafel mooi gedekt, veel lichtjes overal dus helemaal leuk en gezellig, thee, taartje en toen konden we aan tafel. 
Iedereen had trek dus hup de stekkers in het stopcontact; pang, complete duisternis, aardlekschakelaar doorgeslagen,
'geen paniek, dat komt door het verlengsnoer" riep schoonzoon meteen. 
Oke, ander verlangsnoer zoeken. 
'ik heb er nog wel een' zei kleindochter (19), snoer uit haar kamer gehaald, o nee die is te kort.
'er ligt er nog wel een op zolder' wist dochter
Oke, naar zolder, en ja hoor daar was een lang verlengsnoer. Alles weer aangesloten en de stekkers er weer in,
Pang, weer totale duisternis en dus was de conclusie dat het toch niet aan het verlengsnoer lag maar aan een van die apparaten, en gelukkig bleek die kleine de boosdoener te zijn.

Het eind van het verhaal was dat de kleindochter die niet zo goed bij de bakplaat kon een hele relaxte avond heeft gehad want alle vleesjes en dingetjes  werden heel liefdevol door haar vriendje voor haar klaar gemaakt en op haar bord geschoven.
Uiteindelijk hebben we van 6 tot 11 aan tafel gezeten, lekker gegeten, veel gelachen en leuke persoonlijke cadeautjes gegeven en gekregen, echt een avond om met veel plezier op terug te kijken.

Vandaag even helemaal niks en vooral weinig eten. 😁
Allemaal een hele fijne rustige dag. 🙋

3 opmerkingen:

  1. Een echte kerstdag en zo'n rampje hoort er wel bij.
    Ik heb in mijn eentje moeten eten want H had iets aan zijn darmen en heeft tig-malen op de w gezeten en is nu helemaal leeg en krijgt straks weer trek hopelijk. Maar natuurlijk wel met mate want maag en darmen moeten even niet te veel te verwerken krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke ongecompliceerde avond had jij met je familie. Fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een dag met een gouden randje.

    BeantwoordenVerwijderen