dinsdag 19 december 2023

Hoop.

Ik weet niet hoeveel van jullie de Volkskrant lezen maar dit wilde  ik jullie niet onthouden, ook al niet omdat ik kort geleden over het uitsterven van dieren heb geschreven.

Deze foto's bewijzen maar weer eens dat dieren zich ook heel goed aan de  omstandigheden kunnen aanpassen. De rots duif transformeerde naar de stadsduif, de slechtvalk kiest tegenwoordig vaker voor een kerktoren en de ooievaar past zich ook aan door ook in verstedelijkte en geïndustrialiseerde gebieden hun nest te bouwen en hoe knap doen ze  dat! 

Wat niet wil zeggen dat we maar een eind raak kunnen leven natuurlijk.



                                 Fotograaf: Txema Salvans.

Nogmaals, we moeten zuinig zijn op onze natuur en er moeten wat dat betreft ook maatregelen genomen worden. Het valt me tijdens m'n wandelingetjes trouwens wel op dat er, nadat er statiegeld wordt geheven op blikjes een plastic flesjes, er tegenwoordig veel minder troep op straat ligt. Dat zet helaas niet zoveel zoden aan de dijk. Het zijn de grootvervuilers en landen waar ze, zo te zien nog nooit van milieuvervuiling hebben gehoord, die er toe doen.

Door deze foto's heb ik toch wel weer een heel klein beetje hoop dat het ooit nog wel eens goed gaat komen ( al ga ik dat niet meer meemaken ben ik bang). Ik word er in ieder geval een beetje blij van.

Het was gisteren een goed gesprek met de leidster van de Buurtclub, ze had er veel van geleerd zei ze en ze ging over dingen nadenken. 
Nou daar deden we het voor maar ik ga er toch niet mee door en dat begreep ze.

Allemaal een goede, gezellige dag 🙋
P.s. Berber, red je het nog een beetje? Een simpel ja of nee is genoeg hoor, ik weet van je vingers. Groetjes.


6 opmerkingen:

  1. ik geniet elke keer weer van je blogposts. Zo heb ik niet het gevoel dat ik alleen sta met mijn sores.
    Mijn man is in februari opgenomen in een rusthuis. En nu blijk ik borstkanker te hebben. Ik heb de eerste chemo achter de rug.
    Mijn man mag ik nu een hele tijd niet bezoeken, en ik hoop dat hij het niet beseft dat ik wegblijf. Ik ging hem iedere middag eten geven maar dat kan nu niet meer.
    Ik hoop het vol te houden en te genezen, alhoewel ik ondertussen 73 ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beste Anoniem, dat is vreselijk wat je momenteel meemaakt. ik denk dat je man je zelfs niet mist, hangt ook van zn toestand af. Heel veel sterkte met alles wat je nu mee gaat/moet maken. Hopelijk heb je mensen om je heen die je kunnen helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi AOWtje, vandaag een rustige dag, doe niet veel en kan wat meer schrijven. Ik geniet elke keer weer van je blogs, over de meeste dingen denk ik hetzelfde. En je borduurwerk wordt ook weer schitterend. Die komt vast niet op je toilet te hangen. Kalkoen heb je al besteld???
    Fijn dat het gesprek goed ging, kun je ook weer afstrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verdrietig verhaal van anoniem. Heel veel sterkte gewenst

    BeantwoordenVerwijderen