zaterdag 23 december 2023

Waar.

 Dit kan toch niet waar zijn? 

De voorzitter van het Nationaal Instituut Nederlands Slavernijverleden heet Linda Nooitmeer. 😄  Hoe toepasselijk.

En nu ga ik toch maar even de knuppel in het hoenderhok gooien; ik vind dat ze daar eens over op moeten houden. Er zijn uitgebreid excuses aangeboden en er zijn  prachtige monumenten.

                                                   
                                              Amsterdam.

Oké 1, misschien nog geld voor een museum maar dan is het wel klaar. Zullen we nu weer vooruit gaan kijken?  

Oké 2, waarschijnlijk kunnen wij witte mensen niet goed aanvoelen hoe het is voor nabestaanden die voorouders hebben die onder de slavernij  geleden hebben maar het zijn verre voorouders, van lang geleden, we leven nu en moeten dóór.

                                            Rotterdam

Afijn, dat zijn mijn ideeën daarover, ik hoop dat ik niemand op de tenen heb getrapt.

Dat was het weer voor vandaag, groetjes en een fijne dag.🙋‍♀️

P.s. Lot, wat een narigheid zo opeens, ik hoop dat je je snel weer beter voelt. 



4 opmerkingen:

  1. Helemaal eens met jou. Je moet de geschiedenis kennen maar als je te lang in het verleden blijft hangen kom je geen stap meer vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat afdwingen van excuses is sowieso helemaal niks waard. Wij zijn weer het enige land dat officieel excuus maakt voor dingen die andere mensen in totaal andere tijden hebben gedaan. Denk je dat bijv. Frankrijk of het VK zoiets doen? Welnee. Ik kan ook wel excuses verlangen van Duitsland omdat ze mijn vader in de oorlog hebben opgepakt tijdens een razzia (ja, die grote in Rotterdam) en hem als dwangarbeider - dus ook slaaf - te werk hebben gesteld in Emden. Het gaat die nazaten van slaafgemaakten alleen maar om geld. Zo doorzichtig allemaal. Op zich vind ik een thema-museum prima, maar dat geldt voor allerlei thema's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een kort door de bocht reactie, bah. Alleen al de nazaten als die nazaten wegzetten en dat het zou gaan om geld, geeft aan dat u geen enkele keer met een nazaat in gesprek bent geweest. Hoe doorzichtig is dat.
      Men hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar oprechte interesse in de ander kan geen kwaad. Make love, not war. Ik wens u fijne feestdagen en een ruime blik voor 2024.

      Verwijderen
  3. Waarschijnlijk kunnen we het niet begrijpen met onze achtergrond. Maar er zijn nu excuses gemaakt en vooral die vd koning was mooi uitgesproken. De herinneringen aan fouten uit het verleden mogen er zijn maar helaas worden ze op een andere manier nog steeds gemaakt in andere landen maar ook in ons land.
    Met mij gaat het wel beter maar ik ben nog steeds snel moe en moet opletten dat ik niet teveel tegelkijk eet, maar wijntje smaakte weer prima 😁

    BeantwoordenVerwijderen