maandag 9 januari 2023

Denkuurtje.

 Vanmorgen tijdens m'n vroege denkuurtje  (al wakker maar nog te vroeg om op te staan) bedacht ik ineens dat er iets is wat ik mis, hoe lang ik het al mis weet ik niet maar het is best wel een tijdje en dan bedoel ik een heel tijdje, eigenlijk kan ik me niet herinneren wanneer de laatste keer was. 

Ook op de televisie zie ik het niet, júíst niet op televisie, daar is het alleen maar kommer en kwel.

Gelukkig gebeurt het nog wel eens als we met de familie bij elkaar zijn.

Waar heb ik het over? Ik heb het over onbekommerd lachen. Lachen om niks, lachen om onzin. Lachen waarvan je de tranen in je ogen krijgt.

De afgelopen dagen heb ik  genoeg cabaretiers langs gekomen maar ik kon er niet om lachen, soms een glimlachje. Ik vind het teveel een kunstje geworden, te geprogrammeerd, teveel uitgedacht en uitgeprobeerd, niks spontaans, nooit eens een grap waarvan het tenminste lijkt of ie spontaan is opgekomen. 

Te vaak mensen afzeiken, te vaak politiek correct en oja, er moet natuurlijk ook nog wel een wereldprobleem behandeld worden.

Het moet steeds ergens over gáán.

Ik weet natuurlijk dat het nu in deze moderne tijd niet meer leuk is maar waar zijn de artiesten als Andre van Duin,  Toon Hermans enWim Sonneveld? Gewoon verhalen vertellen en grappen maken over niks. 

Maar ja, nu klink ik wel heel erg als iemand van voor de oorlog.

 Maar dat is wat ik graag weer eens zou willen doen; onbekommerd lachen.

Allemaal een goede, humorvolle dag. 🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. Gelukkig lach ik regelmatig al is het vaak om mijn eigen grappen. Mijn man vind ik ook heel grappig. Alleen moet ik zo naar de tandarts en dat is niet grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kan blijven lachen om het broodje kaas van Andre van Duin en soms kijk ik op YouTube, daar zijn nog genoeg sketches te zien. Ik kijk nooit naar cabaretiers, om dezelfde reden die jij schrijft. Mijn ex viel echt voor de tv op zn knieën van het lachen als Snip en Snap te zien waren.
    https://nl.pinterest.com/pin/299489443986556352
    als je zo al kunt lachen...(geluid aan?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorige week was ik erg misselijk in de loop vd nacht, ben beneden maar bij de aanrecht gaan zitten voor als er wat ui zou komen, gebeurt zelden.
    Maar ik zag ook dat er onder het roostertjes wat dingetjes zich hadden verzameld, er ligt altijd een dikke satestok die ik voor doorprikken gebruik, maar die liet ik in de afvoer vallen. In keukenla ligt een schroevendraaier met diverse mogelijkheden, gewoon, parker prikker. Die gebruikt ik dus om schroef los te draaien, helaas niet goed aangedraaid want schroevendraaier viel ook in het gat!
    Ben er maar rustig bij gaan zitten en heb de zwanenhalt losgedraaid, natuurlijk was die vies en vettig. Gelukkig hebben we twee aanechten in de keuken en kon ik het daar schoonmaken.
    Alles weer geinstalleerd en toen was de misselijkheid ook weg maar was ik klaarwakker. Ben maar wat gaan zitten lezen.
    Toen ik dit verhaal aan mijn zus probeerde te vertellen kwam ik bijna niet uit mijn woorden zo moest ik er achteraf om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, dat deed je allemaal midden in de nacht??? zwanenhals schoonmaken etc??? en je was ook nog misselijk..
      dapper meisje ben je

      Verwijderen
    2. Dank je voor het compliment, op dat moment vond ik het eigenlijk heel gewoon om dat zelf te gaan doen. Achteraf is het natuurlijk nogal idioot om die tijd, maar misselijkheid verdween door de afleiding.

      Verwijderen