maandag 23 januari 2023

Zij.........

Zij die ja zeggen zullen beloond worden door de avonturen die ze beleven.

Zij die nee zeggen zullen  beloond worden door de veiligheid die ze bereiken.

( niet zelf verzonnen, ergens gelezen)


 Ik heb dus ja gezegd want in het weekend heb ik  iets leuks gedaan. Dochter en ik zijn naar de tentoonstelling en lezing van Gertie Bierenbroodspot geweest.

                                          Gertie Bierenbroodspot ( 82)

Een heel veelzijdige kunstenares, beeldhouwen, schilderen, brons, schrijven enz. Haar werk bestaat uit allerlei verschillende materialen. De laatste tijd heeft ze zich met lood bezig gehouden en met papier, gemaakt van oude lompen waar ze dan weer kunstwerken van maakt.

Ze woont in Italië waar ze haar atelier heeft maar reist voortdurend de wereld rond om materialen en ideeën op te doen maar ze is ook vaak in Nederland om de oude lompen te laten laten vermalen en haar kunstwerken in brons te laten gieten.


Dit is zo'n kunstwerk gemaakt van lopmpenpapier. 

Ik vind haar werk prachtig maar helaas te duur om te kopen, het goedkoopste wat ik zag was 1200 euro maar.... we hebben de foto's nog.
Het was heel interessant, daarbij was het in Slot Seist wat sowieso al een mooie omgeving is.
                               Allemaal een goede, kunstzinnige dag. 🙋‍♀️

P.s. Hanny,  als iemand er niet meer is besef je pas hoe vaak je samen een beetje aan het kletsen, rommelen, overleggen bent en hoe gezellig dat is. Maar wat je zegt:' we redden het wel'.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind alleen zijn heerlijk maar dat komt omdat ik weet dat er iedere avond weer mijn geliefde weer thuiskomt. Wat goed van jou dat je op stap geweest bent. Ik weet hoe moeilijk dat af en toe kan zijn en als je het dan doet dan kom je weer blij thuis met allerlei verhalen in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk uitje. Mijn vader is ook eens naar iets dergelijks geweest, hij en ik houden erg van beelden

    BeantwoordenVerwijderen