woensdag 11 januari 2023

Projecten.

 Als jullie nou misschien gaan denken dat ik niets meer te doen heb nu het vest klaar is, dan hebben jullie het mis, ik ben al weer met twee projecten bezig. Ik kan namelijk niet stil zitten, zelfs als ik televisie kijk wil ik iets met m'n handen doen.

Ten eerste ben ik begonnen aan een gebreide plaid voor op de bank. Omdat ik geen zin heb om aan zo'n grote lap te werken heb ik bedacht om allemaal vierkantjes te breien en dan elke lapje in een andere steek. Dus tegen de tijd dat het saai begint te worden is het lapje klaar en moet ik weer een andere steek verzinnen.


Zal ook wel weer een tien jaren plan worden maar maakt niet uit dat zien we dan wel weer.

Morgen meer over het tweede project.

Allemaal een goede, gezellige dag. 🙋‍♀️

P.s. Jenneke, wat een goed idee om voor- en achterpand aan elkaar te breien, ik ga het onthouden.

1 opmerking:

  1. Ik ben ooit begonnen met haken van blokken het heet de Cosy deken bedoeld als voetenloper over bed in kleuren van het behang (beige, wit, lichtbruin) en als blikvangers zwart en donkerrood. Vond de lapjes niet mooi worden, te rommelig en het aan elkaar haken zag ik ook tegenop. Alles weer uitgehaald en er een weefdeken van gemaakt, met de zelfde techniek als de weefsjaal die ik al had gemaakt. Heb er maanden overgedaan en in de warme september maanden werd het wel warm op schoot. Maar hij si prachtig geworden.
    Vorige week de ene stiefdochter haar sjaal gegeven en de andere haar kleuren laten uitzoeken, ben ik weer even lekker mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen