zaterdag 21 januari 2023

Geen zin.

 Ik had even een paar dagen  helemaal geen zin. Ik was het opeens spuugzat om altijd alles zélf te moeten doen,  maar dan ook echt álles; de tuinverlichting regelen zodat er ook s'avonds een beetje licht in de duisternis is ( niet gelukt, nóg niet ) elk kopje thee, elk kopje koffie,  elke keer zelf moeten bedenken wat en wanneer er gegeten wordt, wat zullen we vandaag weer eens gaan doen, ga ik zelf die deur schilderen waar de verf vanaf bladdert of laat ik het zo of heb ik zin in een schilder in huis? Als die al te vinden is? Met de auto door de wasstraat. Niemand die eens een lap over de aanrecht haalt of de vaatwasser in/ uit ruimt.

Daarom krijg ik ook altijd de kriebels van die Aldi reclame waar zo'n ouder stel heel knus samen aan het rond keuvelen is.

Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen nu denken: lekker toch? alleen maar doen waar je zelf zin in hebt en de boel de boel laten, vaak is dat ook lekker maar nu was ik het even zat dat er niemand is die eens vraagt:"zal ik even koffie in schenken?" 

Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die zeggen :' ik weet niet beter, ik doe al jarenlang alles zelf'

Door m'n zere lies en het slechte weer kan ik m'n frustratie er ook niet uit wandelen of fietsen ggggrrrrrrr.

Maar goed, het is niet anders. Het is wat het is, we moeten het er maar mee doen. Komt ook wel weer goed.

Allemaal een goede, gezellige dag.🙋‍♀️

9 opmerkingen:

  1. Alleen of samen, het heeft allebei leuke en minder leuke kanten. Ik snap heel goed dat je het af en toe spuugzat ben in je uppie, schrijf het maar lekker van je af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat begrijp ik je goed, Ik doe 98% van de huishoudelijke taken thuis. Ja er wordt wel eens een kopje koffie voor me ingeschonken (als hij er aan denkt) of ik moet het vragen, dat doe ik ook wel eens, maar zelfs daar heb je niet altijd zijn in om het te vragen. En ja soms denk ik ook wel eens dat het veel makkelijker zou zijn als ik dan maar gewoon helemaal alles alleen moet doen.
    Maar dan ben je voor de rest ook alleen en dat wil ik natuurlijk ook niet. Jij en Berber weten hoe dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt helemaal, al 7 jaar doe ik alles alleen, wat ik dan nog kan doen en dat wordt steeds minder. Ik wil alleen de prettige kanten van het alleen zijn zien en dat zijn er best nog veel. Ik hoop zeker dat er nog lang koffie voor je wordt ingeschonken, of iets anders.

      Verwijderen
    2. Dank voor je lieve reactie Berber, er is net het tweede middag koffietje voor me ingeschonken

      Verwijderen
  3. Ik hoop dat het schrijven een klein beetje ruimte ipleverde. Zucht maar een paar keer diep en weet dat je ademt.
    Mooi zo n eerlijk verhaal. Hou je'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me hartstikke moeilijk. Lijkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben sinds 6 jaar alleen. Geen kinderen. Gelukkig wel veel vriendinnen.
    Het enige voordeel is dat je met niemand rekening hoeft te houden. Eten, slapen, naar bed gaan wanneer je wilt. Maar dat is dan ook het enige voordeel. Schilderen, de tuin, klusjes, het werd allemaal gedaan. En nu moet je alles zelf regelen. Maat het ergste is nog dat je niemand hebt om van alles mee te delen. Maar ik red het wel. Zal wel moeten.
    Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hannie, ik ben een jaar langer dan jij alleen en vind het prima. Mn man hield ook de tuin bij, zag er keurig uit. Vanwege wat lichamelijke ongemakken kan ik niet veel meer en heb een tuinman die een paar keer per jaar komt. Mn man was schilder, huis zag en ziet er nog steeds prima uit, behalve de verwarming. Heb er gewoon een paar grote klaproosstickers op geplakt, iedereen vindt het heel leuk staan (al zouden ze het zelf niet willen). Ik heb ook geen kinderen, zelfs geen familie (verre familie wel, die ook ver wonen), wel wat vriendinnen maar die zijn ook van mijn leeftijd en alleen. Ik kijk naar wat ik wel kan en wil doen en blijf positief

      Verwijderen
  6. nou ook jij nog een reactie, AOW-tje...
    als het straks weer beter weer wordt, de lente eraan komt, voel je je vast veel beter, het weer werkt ook niet mee. Het wordt ook al wat lichter 's morgens, scheelt ook weer. En ff erover zeuren doet altijd goed, je bent het kwijt, opkroppen maakt het erger.

    BeantwoordenVerwijderen