vrijdag 13 januari 2023

Uitstapje.

 Gisteren weer eens een uitstapje gemaakt, daar was de laatste tijd een beetje de klad in gekomen.

Uiteindelijk viel de wind gisteren wel mee en ben ik toch maar de straat opgegaan maar omdat het echt  geen wandel of fiets weer was vond ik dat er dan maar een binnenactiviteit moest worden  ondernomen. Zoals een mevr. in de tram zei:' echt museum weer'

Ik ben naar de tentoonstelling Juliana gegaan in de Nieuwe Kerk in  Amsterdam.


Ik ben helemaal niet zo Konings gezind, ik er ben er niet tegen en ik ben er  ook niet voor. Ze doen hun best maar want was is het alternatief?


Ik hou van oude foto's, ik kijk dan altijd m'n ogen uit, het idee dat je elke dag al die kleren aan moest.

                 Het arme kind moest op 5 jarige leeftijd dit jurkje aan.

Dit vind ik ook zo'n mooi voorbeeld uit die tijd, prachtig met kraaltjes en pareltjes geborduurd. Ik zie ze zo de charleston dansen. ( deden ze dat in tijd? Eigenlijk geen idee)


Dit is een opstelling van hoe prinses Juliana en prins Bernard eruit zagen toen ze in het huwelijk traden. Mooi,  maar ik vraag me wel af wat de gedachte was toen ze besloten om een zwarte etalagepop voor Bernard te gebruiken. 🤔


Wat er ook te zien was was de bevrijdingsrok, ik kende  het verhaal al en vond het heel interessant om hem nu in het echt te zien. Tijdens de oorlog werd er van iets ouds iets nieuws gemaakt. Vrouwen bleven de rokken aanpassen door er belangrijke jaartallen op te borduren.

Ik denk dat ik een beetje last heb van beroepsdeformatie want ik heb vooral op de kleding gelet merk ik.

Maar ik heb me prima vermaakt ondanks dat ik op de terugweg drijfnat geregend ben maar gelukkig hield m'n lies zich rustig dus ik ben blij.

Allemaal een goede, blije dag.🙋‍♀️


1 opmerking:

  1. Ziet er inderdaad idioot uit dat zwarte gezicht en dan vallen mij meteen de witte handschoenen op

    BeantwoordenVerwijderen