zondag 15 januari 2023

Losse dingen.

 Vandaag wat losse dingen die me opvallen, waar ik me over verbaas, waar ik me aan erger of die ik leuk vind.

Zoals het me verbaasde/ergerde dat er bij de Juliana tentoonstelling helemaal geen bankjes zijn waar je als oud mens even op kunt gaan zitten terwijl je naar de audio informatie luistert en meteen naar de opstellingen kunt kijken. Toen ik er was liepen er alleen maar middelbare of oudere mensen dus....... tentoonstellinbouwers denk daar aan.

Dat ik laatst een man van dik in de veertig hoorde praten over z'n vriendjes. Hij had met vier vriendjes een landhuis in Spanje gehuurd en Jantje huppeldepup was al jarenlang z'n allerbeste vriendje😝 hoe oud was je ook al weer?

Dat de tuinverlichting op zonne-energie in deze grijze sombere  dagen niet of nauwelijks brand omdat de batterijen niet genoeg worden opgeladen. Juist in deze dagen heb je licht nodig. Denk je goed bezig te zijn door solar lampen te kopen.😒

Dat je continu dezelfde hoofden op de televisie ziet, welke zender je ook  aanzet. De ene dag zie je ze bij een van de commerciële zenders en  de volgende dag zitten ze weer ergens bij een publieke omroep. En allemaal vinden ze dat ze hun mening moeten geven en nemen ze zichzelf heel erg serieus. Kom op jongens, iets minder mag ook wel, of programmamakers: doe eens origineel en nodig andere leuke of interessante mensen uit, iemand zoals ik b.v. 🤣🤣🤣



Dat ik een heel leuk boekje heb gekocht met de leukste uitspraken van onze ouders en grootouders.

Jullie gaan de komende weken dus met leuke gezegdes en  spreuken lastig gevallen worden.






Dat ik het boek HUID EN HAAR van Arnon Grunberg helemaal  heb uit gelezen ( 523 bladzijdes) terwijl ik het eigenlijk helemaal niet zo goed vond, ik kon geen van de personages begrijpen en dacht alleen maar: WAAROM?  Maar ik wilde toch wel weten hoe het afliep, met steeds een stemmetje in m'n achterhoofd wat zei:' het zal wel een open eind hebben' en dat dat dan ook zo bleek te zijn. ☹️ 

En dat ik nu onsmakelijke kaas zit te eten omdat ik alleen maar het woord bonus zag en niet dat het 30 plus kaas was.

Allemaal een goede, zonder ergenissen dag. 🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. Of vrouwen over hun ' dinnetjes'. (Bertiebo)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. koffietje of theetje
    dicht bij jezelf blijven

    getver 30 plus kaas
    ik lees zelden nederlandse schrijvers, behalve thrillers etc.
    daarom kijk ik ook geen tv meer, althans niet naar dit soort programma's
    kom maar op met je spreuken en gezegdes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad wat meer bankjes zou fijn zijn. In het LAN museum in Lisse bleek ik zelfs op een kunstwerk te zijn gaan zitten.
    Het Groote Museum bij Artis had wel aan mij gedacht, al had ik ook mijn rollator bij me, is echt wel fijn altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook daarom ben im blij met mijn rollator. Ik kan overal zitten. Maar erger me dan weer aan de kleine niet contrastrijke lettertjes overal. Evht oooooveral!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ook zo vreselijk, op rood en dan blauwe tekst bv niet te lezen

      Verwijderen