dinsdag 10 januari 2023

Vest.

 Met hangen en wurgen heb ik het vest wat ik in brokstukken op zolder had gevonden verder afgemaakt. 


Ik heb er ook nog een kraag en zakken op gemaakt maar ik heb er niet  met veel plezier aan gewerkt. Vandaar dat ie ook onafgemaakt op zolder lag waarschijnlijk.

Ik heb wel iets geleerd, ik moet nooit meer van dit soort gemêleerde wol kopen want de strepen lopen in de zijnaad niet door en daar erger ik me aan.  Ik kwam er  pas achter toen ik het achterpand al af had en aan het voorpand begon. Maar ja, toen was het te laat om er mee te stoppen.



Logisch natuurlijk want het voorpand is smaller  dan het  achterpand en duurt het dus langer voordat je aan het volgende gedeelte van de wol komt. Bij de twee voorpanden heb ik er wel op gelet.
Maar goed, hij is af, of het ook een blijvertje is weet ik niet maar hij zit heerlijk warm en dat is mooi meegenomen.
Allemaal een goede, warme dag.🙋‍♀️

P.s. Lot, stoer van je hoor dat je de zwanenhals hebt schoon gemaakt, ik denk niet dat ik daar aan zou beginnen maar inderdaad een verhaal waar je later om kunt lachen.

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er inderdaad erg confortabel uit maar kan me voorstellen dat het niet is geworden wat je dacht. Altijd probleem met verloopgare.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ella, mocht je toch ooit nog eens mooi gemeleerd garen zien dan kun je de twee voorpanden en achterpand tot aan de armen aan elkaar breien.
    Daarna lukt het niet meer maar hoef je alleen nog maar de voorpanden gelijk op verder te breien om toch een gelijke voorkant te krijgen.
    Maar dit vest is vast een heerlijk huisvest op koude dagen. Gr jenneke

    BeantwoordenVerwijderen