maandag 22 augustus 2022

De kus.

 Tot m'n schande moet ik bekennen dat ik alleen Turks fruit  van Jan Wolkers ooit gelezen heb. Zoals ik hier al eens verteld heb ben ik erg preuts en zoals hij de sex en de verschillende lichaamsdelen beschreef kon mij dat niet erg bekoren en dus heb ik het bij dat ene boek gelaten. 


Tot nu, ik was van de week bij de kringloop en daar zag ik DE KUS staan, veel over gehoord maar dus nog nooit gelezen en dat moest nu maar eens gebeuren.

Maar wat kon die man goed schrijven.

Het gaat over twee mannen die een groepsreis door Indonesië maken, het is  alsof je erbij bent, dat komt misschien ook wel doordat manlief en ik in 2003  een rondreis over Java hebben gemaakt. Ik herken veel van wat hij beschrijft.


Ik vond het daar geweldig, mooie natuur, vriendelijke mensen. Manlief begon opeens Maleis te praten, hij heeft als kind daar acht jaar gewoond en alles kwam weer terug.

 Ik vond het daar zo fijn dat we vijf jaar later nog een keer zijn teruggegaan.Maar dan naar Bali .

Mooie herinneringen. 

Maar goed, ik ga weer gauw verder met m'n boek en ga zeker nog meer boeken van hem lezen. 

Allemaal een goede, mooie dag.🙋‍♀️



1 opmerking:

  1. en dan nu de hamvraag: staan jullie op die foto??? dat zullen zeker schitterende reizen geweest zijn. Ik lees weinig/nauwelijks nederlandse schrijvers/schrijfsters, hooguit thrillers. Gaat het weer een beetje beter met je? de komende weken zullen moeilijk zijn voor je

    BeantwoordenVerwijderen