woensdag 31 augustus 2022

Blij.

 Ooit, toen we een nieuwe keuken kochten, bijna zeven jaar geleden, kocht ik ook een nieuwe fluitketel, het is een kleine keuken en een klein aanrechtblad dus er was geen plaats voor een waterkoker vond ik en dat vind ik nog steeds.

De ketel was van koper  want dat stond mooi bij de bruinige kleur van de achterwand, het aanrechtblad en het sierbord wat ik er had neergezet , vond ik en dat vind ik nog steeds.


Maaaaaaaar........... koper moet je poetsen, wat ik in het begin natuurlijk ook trouw deed, maaaaaaaaaaar.......... nu helemáál geen zin meer in en dus ziet de ketel er inmiddels zo uit.

Ja dat is natuurlijk geen gezicht en elke keer ergerde ik me daar aan net zoals aan die afvalbak die te ver weg stond.

Maaaaaaaaaar.......... vind maar eens een leuke fluitketel,  ik heb me voorgenomen om alleen nog maar dingen te kopen waar ik blij van word en van gewone fluitketels wordt ik niet echt blij. Er is in de winkels niet zoveel keus meer want iedereen wil tegenwoordig een waterkoker.

Dus duurde het even voordat ik er eentje vond. Gisteren liep ik voor de zoveelste keer maar weer eens bij de Blokker naar binnen met het idee dan koop ik er maar eentje waar ik niet blij van wordt want ik wil nú een andere fluitketel.

En kijk, wat denk je? Daar stond zomaar een ketel die die door de ballotage commissie kon ( ik dus 🤣 ), niet van koper, dus geen gepoets, maar toch leuk.


Waar een mens al niet blij mee kan zijn 😀

Allemaal een goede, blije dag 🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. De koperen vind ik eigenlijk ook nog heel mooi, bijzondere tekening. De nieuwe is ook mooi van vorm.
    Ik heb er 2 staan beiden roestvrijstaal omdat partner daar gek op is en ze uit zijn huishouden komen, de ene h=is heel mooi maar heeft geen fluit en dat is erg onhandig want ik vergeet nogal eens op te letten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, een fluitketel zonder fluit????

      Verwijderen
    2. ja gek hè. Het is een heel dun tuitje waarschijnlijk omdat een ander tuitje niet mooi bij het design stond

      Verwijderen
  2. Nu dus nog één keer poetsen en dan mag-ie naar de kringloop?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was mij ook al opgevallen omdat ik er ook naar keek. Weinig mooie fluitketel;s dus ik heb toch maar een waterkoker. Jij vond een leuke hoor.

    BeantwoordenVerwijderen