dinsdag 9 augustus 2022

Fort.

   Ondanks dat ik het zondag rustig aan wilde gaan doen ben ik toch maar even een eindje in m'n eigen omgeving gaan fietsen anders duurt de dag zo lang. Het was de bedoeling dat het een rustig rondje zou worden en dan weer naar huis maar in de buurt van Uithoorn zag ik opeens vlaggen staan: 

 
 DE LEUKSTE FEESTEN EN DE LEKKERSTE          PANNENKOEKEN IN HET FORT AAN DE DRECHT.

Huh? Fort? De dag ervoor nog met dochter  bunkers gezien en over de stelling van Amsterdam gesproken en nu hier een fort??? Nooit geweten. Toch maar even kijken en een pannenkoekje gaat er ook  altijd wel in. Dat laatste was niet zo'n goed idee want ik moest er méér dan een  half uur op wachten, en als je dan in je eentje zit is dat lang en ik vertik het om dan steeds met m'n telefoontje bezig te zijn, jammer genoeg had ik geen boek of tijdschrift bij me, maar de appeltaartpannekoek was lekker.
Het was heel leuk want er was ook nog een klein museumpje bij, interessant.
         

               De stelling van Amsterdam, eigenlijk weet ik niet zoveel van die stelling, geschiedenis had nooit zo m'n interesse maar nu opeens wel, 🤔🤔🤔Toch maar eens googlen.

 
Goed, nadat alles was bekeken en de pannenkoek soldaat was gemaakt, ha, ha, ben ik weer doorgefietst en kwam langs deze "rommelmarkt" 

En daar moest natuurlijk ook even  gekeken worden.


En als je dan als klap op de vuurpijl dit ook nog langs de weg tegen komt dan kan voor mij de dag niet meer stuk.

Dus veel langer van huis gebleven dan de bedoeling was maar het ging allemaal in een gematigd tempo en de rest van de dag kon ik met de beentjes omhoog.

Allemaal een goede, relaxte dag. 🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Ja die ken ik, met mijn moeder ging ik er wel eens naartoe voor kleine tentoonstellingen.

    Als je meer over de stelling van Amsterdam wil weten en een leuk dagtochtje wel ga eens naar Pampus. Met de boot vanaf Muiden 20 minuten. Veel informatie delen en heel leuk is een "ballontocht" je staat in een ballonbakje en om je heen vliegt de omgeving voorbij.
    Vorig jaar met mijn zus gedaan in september. Fijn restaurant met groot terras en ruim uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het pondkoekerssluisje, daar ben je ook langsgefietst, wat leuk, daar gingen we vroeger een ijsje halen met de roeiboot. Mooie route!

    BeantwoordenVerwijderen