vrijdag 26 augustus 2022

Wie wat bewaart.......

 Lui.

Hoe lui kan een mens zijn? En dan heb ik het niet over lui door de warmte maar over jarenlang lui zijn. Wie is er te lui om 3/4 stappen te zetten, wel meerdere keren per dag maar toch. Wat zijn nou 3/4 stappen op een heel mensenleven? 

Ik dus, ik ben al jarenlang te lui om een paar keer per dag 3/4 stappen te zetten. Een lange wandeling maken? Geen probleem, graag zelfs maar in de keuken een paar stappen extra  zetten was me  jaren teveel.


Ooit had ik n.l. bedacht dat de prullenbak ín de kast moest want ik vond dat er in de keuken niet genoeg plaats was, dat betekende dus dat ik 3/4stappen moest doen als ik iets wilde weggooien en daar was ik dus te lui voor en dus stond er jarenlang een bakje op de aanrecht waar ik het vuil in verzamelde en gooide  dat  dan af en toe eens leeg met als gevolg dat er nu met deze warmte soms hele wolken fruitvliegjes rond vliegen. ☹️

Gistermorgen was ik het zat; dat bakje moest WEG! Maar dan ook definitief WEG! 

Maar dan moet ik dus elke keer die stappen doen, geen zin in, te lui voor.  Dan moet  die prullenbak dus dichterbij. 



Er was nog wel een klein hoekje in de keuken maar dan  moest de servieskast  opgeschoven worden, dat had ik al eens eerder bedacht maar toen was ik te lui ( alweer🙈 ) om hem half leeg te halen, maar gisteren was ik er helemaal klaar mee,  - het zal en moet nú gebeuren -  ik heb hem niet leeggehaald maar ben er met m'n volle gewicht ( met nadruk op het woord "volle" 🤣 ) tegen aan gaan duwen en hij ging. 💪💪💪

De bak  paste nét niet omdat de plint in de weg zat, maar om nou een hele  plint weg te halen voor een prullenbak  ging me een beetje te ver, dus hij staat nu op een oud houten wijnkistje wat nog in de schuur stond te verstoffen, wel leeg, dat is dan weer jammer 🤣,  waardoor hij boven de plint uitkomt.  Dus wie wat bewaart heeft wat, in dit geval een prullenbak onder handbereik.😆

Allemaal een goede, makkelijke dag 🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. Ach ja we doen rare dingen en soms zelfs jarenlang en dat plotseling moet het anders. Ik heb in de keuken lege melkpakken in mooie vierkante pot staan en als die vol is gaat dat naar vuilnisbak buiten.
    Ik ben aan het opruimen, zo naar de stort voor papier, plastic en flessen en vanmiddag komt mijn geweldige hulp de keuken schoonmaken. Hard nodig want ze was met vakantie en het is dus 6 weken geleden. Zelf wel zoveel mogelijk gedaan maar niks naar voren gehaald en zo.
    Partner heeft de kamer al gestofzuigd en ik stof zo even de rest.
    Dan makkelijk huishoudtaken vrij weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb een klein bakje voor de theezakjes etc. en gewoon een plastic zak op de grond in de keuken, voor mij het makkelijkste. en als die vol is met een grote zwaai in de kliko, die mn buurman 1x per 4 weken ophaalt en aan de weg zet (en weer terugbrengt).
    Ik kreeg het behoorlijk warm toen ik je bezig zag (in gedachten) met het verschuiven van die kast

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al heel lang geen afvalbak in de keuken staan, maar buiten.
    We hebben zo'n 45 jaar honden en katten gehad en die wisten wel raad met dat afval...... zit inmiddels al heel lang in mijn systeem om iedere keer naar buiten te lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik had een afvalbak met zo'n klepdeksel erop, dan hoefde je niet elke de deksel op te tillen, mn katten vonden dat een leuk speeltje, sprongen erop en vielen erin...eruit lukte uiteraard niet, maar ze lieten wel merken waar ze waren. Ik vond het best grappig

      Verwijderen