vrijdag 2 december 2022

De toekomst.

 In een reactie stelde iemand voor om een jaren 60 dorpje te beginnen, lekker zonder digitale monsters, mijn eerste gedachte was: ja dat wil ik ook, geen rood hoofd meer als je voor de zoveelste keer een account aan moet maken en je maar niet begrijpt wat ze nou weer van je willen. Wel of niet streepjes tussen je geboortedatum b.v. 

Maar toen ik er wat langer over na had lopen denken dacht ik, nee toch maar niet want al dat internet gedoe maakt het leven toch ook wel makkelijker want áls dat account eenmaal gelukt is dan is het toch wel makkelijk als de gegevens de volgende keer automatisch verschijnen.

Het maakt het leven niet alleen makkelijker maar ook leuker want hoe leuk is het niet om elke dag mee te leven als je kind in het buitenland is?

Soms verbaas ik me er wel over hoe alles anders/ makkelijker/ingewikkelder/leuker  is geworden. Het laatste jaar gaan hier in huis alle apparaten hier stuk.

Een paar weken geleden m'n naaimachine, er moest dus een nieuwe komen. In de zestiger jaren had je een naaimachine die naaide en als je mazzel had kon zigzaggen, en moet je nu eens kijken wat ze allemaal kunnen.

Vorige week begaf m'n strijkbout het, er kwam water en stoom uit plekken waarvan dat niet de bedoeling was, water en elektra is eng en dus moest ook daar een nieuwe voor komen ( gelukkig heb ik altijd een buffertje voor dit soort zaken) en ook deze nieuwe heeft weer allemaal snufjes waarvan ik denk: handig, automatisch uit gaan b.v. bij mij geen overbodige luxe want ik vergeet hem nog wel eens uit te doen.

Waar ik ook elke keer weer om moet gniffelen is de Kerstverlichting met timer ( ja mensen ik heb al lichtjes buiten in de bomen, ja dat is vroeg maar ik geniet daarvan en daar kwam dronken Naatje om de hoek kijken 🤣) prompt om 5 uur springen de lichtjes aan en ik kan me niet herinneren dat we dat vroeger ook hadden.

Dus ja, ik denk dat terug naar de jaren 60 er niet meer in zit.

 Ik ben nu het boek van Leon de Winter aan het lezen, HET LIED VAN EUROPA. Dat begint in 2018 en eindigt in 2047. Misschien heeft hij een idee hoe het verder zal gaan in de toekomst.

Allemaal een goede, gezellige dag 🙋‍♀️

P.s. Petra, je schreef dat je  in de schaduw zit en dat het 24 graden is, waar zit je??? Ik wil daar ook zitten.

5 opmerkingen:

  1. Begin 60-er jaren kregen we pas telefoon thuis en een scooter kocht mijn vader. Auto pas in 1965 voor zijn meubelzaak om meer zelf te kunnen vervoeren.
    We hebben zoveel nieuwe dingen meegemaakt en met het meeste makkelijk meegegaan.
    Maar ik wil niet veel automatisch hebben, dan worden we veel te afhankelijk en vergeten we ook hoe dingen werken. Hersens in werking houden is ook goed.
    Ik heb wel 3 kaarsen die met afstandsbediening aangaan, kwam ik nieuw in doos tegen bij de kringloop voor 3 euro. Dat is wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was het, en denk dat door alle gemak en luxe we er niet gelukkiger van worden. Het is fijn om je kind in het buitenland te volgen maar misschien nog fijner om af en toe op bezoek te gaan na lang geen contact te hebben gehad. Het jammere is dat we alles direct en liefst nu willen. Op vakantie gaan en alles al gezien hebben voor we er zijn.
    Veel verwondering en echte waardering valt weg. Echte contacten zijn nog altijd leuker, maar er is soms zo weinig tijd voor, want we zitten met zijn allen voor een scherm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ella, dat was ik niet, hoor! Bij mij is het net zo koud als bij jou.
    Er stond Thea onder, dat is dus iemand anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, foutje, maar Thea ik wil nog wel steeds weten waar je zit😀

      Verwijderen
    2. Ik ben in de buurt van Melbourne (Australië) bij mijn kinderen en kleinkinderen.
      Thea

      Verwijderen