vrijdag 9 december 2022

Ziek.

 De afgelopen dagen heb ik me brak gevoeld. Volgens mij had ik een ouderwetse griep. Geen corona, twee keer getest, twee keer negatief, bovendien herkende ik de symptomen van heel lang geleden. 

Dit was wel de eerste keer sinds, weet ik het, 100 jaar?  dat ik gewoon " ziek" kon zijn, zonder "gedoe" er om heen, geen man, kinderen of werk wat aan me trok, ik hoefde dus helemaal niks en daar heb ik onbeschaamd aan toegegeven. Naar bed als ik daar zin in had, ook al was dat midden op de dag, wel of niet eten, wel of niet ( meestal niet) aankleden en een heel seizoen van The Crown bekijken.

Nu gaat het weer ietsje beter en heb ik ook weer eens wat in huis gedaan, de Kerstboom neer gezet b.v. Dat is niet zo moeilijk hoor, die staat kant en klaar op zolder, plastic er af en klaar.


Ik heb wel  bewust een paar dagen niet naar het nieuws gekeken, het interesseerde me niet. Ze zoeken het maar even uit. Gisteravond vond ik dat het maar weer eens moest gebeuren maar ik kreeg daar onmiddellijk spijt van. 

Mijn hemel wat vinden mensen zich zelf belangrijk, wat een haantjes,  wat horen ze zich zelf graag praten, wat zijn ze graag in het nieuws en wat voelen ze zich te kort gedaan. Wat een ego's allemaal. Wat men ook doet, het is nooit goed, men denkt het altijd beter te weten dan de ander en dat moet luid van de daken geschreeuwd worden.

In míĵn beleving dan. 
Sommigen hebben natuurlijk helemaal gelijk en moeten vooral doorgaan met waar ze mee bezig zijn maar van anderen denk ik: kom op, ga door met je leven en maak er wat van en kijk naar dingen die het leven nú beter kunnen maken en bij weer anderen denk ik: hou eens op met mensen kapot te maken, letterlijk en figuurlijk. Laat eens tot je doordringen waar je mee bezig bent en besef eens wat de gevolgen daarvan zijn.

Maar goed, ik ben maar simpel en heb nergens verstand van en ik snap dat anderen een andere mening hebben en daar uiting aan willen geven en vinden dat ze recht van spreken hebben en dat is hun goede recht. Vrije meningsuiting;  vooral houden zo maar het is duidelijk dat ik niet vrolijk werd van het nieuws dat tot mij kwam en dus, met de smoes dat m'n hoofd nog steeds vol met watten zit, trek ik me nog even terug in m'n eigen bubbel.

Allemaal een goede, frisse dag. 🙋‍♀️


3 opmerkingen:

  1. Denk maar lekker aan jezelf en aan je behoeftes. Heerlijk. en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je toch een update geeft van ziek zijn. Beterschap en neem er de tijd voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik miste je al... dagelijks even klikken... Dus toch ziek, dus toch geen corona, dus wél griep. Sterkte ermee, ik benijd je niks.

    BeantwoordenVerwijderen