dinsdag 20 december 2022

Rode kool en witlof.

 Laatst realiseerde ik me dat ik in m'n hele leven nog nooit bij zoveel verschillende dokters ben geweest als in het afgelopen jaar, de huisarts, de dermatoloog, de fysiotherapeut, de podoloog, de manueel therapeut. 

Dat is toch raar? Nooit ziek en nu dat gekwakkel.

Dus toen ik gisteren dit boek tegen kwam dacht ik die is voor mij, misschien kan ik er nog wat van leren.

( let ook even op de schattige engeltjes op m'n zelfgeborduurde tafellopertje )

Ik heb even zitten bladeren en het zijn allemaal korte stukjes, daar hou ik van. Van sommige tips dacht ik: ja dat weet ik wel; wandelen is goed voor lichaam en geest, moet je geen zere lies hebben natuurlijk maar dat witlof super gezond is wist ik dan weer niet. Al 100 jaar geen witlof gegeten want manlief hield daar niet van, net zoals rode kool dat at hij  ook niet. Dat heb ik inmiddels wel al geprobeerd maar ik begrijp hem nu wel, niet voor herhaling vatbaar. En dan nu maar eens witlof proberen, misschien vind ik het wel heel lekker.

Allemaal een goede, smakelijke dag 🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Morgen eten we witlof, was bij de Jumbo in de aanbieding. En ik had nog voldoende ham uit Belgie vd Colruyt in de vriezer. Ik maak altijd een hele grote ovenschaal vol en dan per 2 struikjes in de vriezer.
    En ik eet het regelmatig als lunch met dressing van gesneden gember met beetje siroop en mayo/ Vaak bak ik er iets van cervelaatworst blokje over of kipfilet of ander restje vlees/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. witlof vind ik lekker, eet het regelmatig als salade, met feta en mandarijntjes, uitje, dressing net wat ik in huis heb, je kunt het zo lekker maken als je zelf wilt. Rode kool at ik nooit. Heb in Zwitserland als au pair gewerkt en daar aten we dat 3x per week met bloedworst!!!! als ik het schrijf zie ik het weer voor me. Nu eet ik wel eens rode kool uit een potje of diepvries bij stoofvlees.
    Je engeltjes zijn schattig!!
    Vervelend dat je zo vaak naar een arts oid moet, de mijne komt alleen voor de corona-prikken, verder is er (gelukkig) weinig aan me te doen.

    BeantwoordenVerwijderen