woensdag 14 december 2022

Overwinning.

Elk mens heeft zijn eigen issues, leuke, gekke, stomme, voor anderen onbegrijpelijke dingen waar ze misschien van denken : waarom? Doe eens normaal. 

Ik heb die dingen natuurlijk ook en als ze leuk zijn dat laat je dat gewoon zien maar als ze gek of stom zijn dan hou je dat het liefste maar een beetje verborgen, of je praat er niet over omdat je geen zin hebt om het elke keer maar weer opnieuw uit te moeten leggen.

Zo heb ik een dingetje met parkeergarages. Ooit heb ik daar een vreselijke  nachtmerrie over gehad en sinds die tijd mijd ik ze. Dat was i.v.m corona enz. niet zo moeilijk, ik kon toch nergens heen en als het even kan dan doe ik boodschappen op de fiets. 

Maar gisteren was ik het zat, ik wilde naar het winkelcentrum maar door m'n nog steeds brakke hoofd leek me de fiets niet zo'n goed idee en ik vond het te gek om met de bus te gaan als je een auto voor de deur hebt staan, trouwens dat wachten op de bus in die kou is ook geen pretje.

En dus heb ik mezelf eens streng toegesproken: doe niet zo truttig, je begint echt een oude tut te worden, als je hier mee door blijft gaan dan durf je straks niks meer, dan durf je ook de snelweg niet meer op en ojé  langs het water rijden is ook heel eng, enz.

En dus heb ik het gedaan, ik heb de auto  in een parkeergarage gezet, tot voor de ingang heb ik getwijfeld maar ik ben toch doorgegaan en natuurlijk ging het goed, natuurlijk was er niets aan de hand. Ik was wel blij dat er niemand stond te wachten toen ik ging betalen zodat ik me niet opgejaagd hoefde te voelen en even rustig het schermpje kon lezen.

Wat een getut he? 

Maar ik vind dat ik een overwinning op mezelf heb behaald en nu weet ik weer hoe het moet en kan ik het vaker doen.

Allemaal een goede, zonnige dag. 🙋‍♀️

P.s. Berber doen de handen weer moeilijk? Een simpel ja of nee of x is goed hoor.  🙂

4 opmerkingen:

  1. ze werken niet echt mee, en ik heb ze wel nodig om de dag door te komen. maar ik lees je nog steeds, vind je dapper dat je naar de autogarage bent gegaan (ben nog nooit in zo'n ding geweest, erg he, terwijl ik wel mn rijbewijs had en auto reed). kerstdiner is al besteld voor 2 dagen (Uitgekookt.nl). fijne dag en lief dat je aan me dacht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik vind parkeergarages ook een ramp! Vooral als de uitrit zo stijl omhoog gaat! Ben ook een enorme muts als het om parkeren gaat! Goed van jou dat je het hebt gedaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Parkeergarages zijn gewoon vervelend maar wel centraal vaak, dus ja gebruik ze wel. Vooral oude zijn heel krap. Ik ben eens in Amsterdam bij het Heinekengebouw aan de Stadhouderskade geweest, nu heb ik een vrij lange stationcar en het was soms echt lastig de bochten te nemen en de parkeervakken waren ook klein.

    Gisteren met zus naar Amsterdam geweest, het Groote Museum bij Artis. Erg interessant, wel vermoeiend want je moet veel zelf ontdekken, is natuurlijk ook de bedoeling en binnenkomen is ook een kunstje. Mocht je er naar toegaan dan geef ik wel een handleiding, of ze gaan het veranderen want er waren veel klachten over.
    Pizza gaan eten in de Plantage Kerkstraat. lekker. Maar wat een druk en krap restaurantje en wat praat iedereen veel en druk, ben dat niet meer zo gewend. .

    BeantwoordenVerwijderen