vrijdag 13 september 2024

Bijzonder.



 Gisteren ben ik weer eens naar een fysiotherapeut geweest voor m'n lies/ bovenbeen. De derde inmiddels.

De eerste therapeut ging bij elke behandeling  een beetje  masseren, zette er vervolgens een kwartier lang een of ander apparaat op en daar bleef het bij. Dat hielp niet, dus met de behandeling gestopt.

De volgende zei dat het aan m'n bewegingsapparaat lag en heeft m'n voet, rug, bekken en alles wat daar tussen zit onder handen genomen. Dat hielp ook niet, na meer dan een jaar met de behandeling gestopt.

De pijn was inmiddels wel minder geworden maar zeker nog niet weg en ik bedacht dat ik er dan maar mee moest leren leven. Maar het beperkte me wel in m'n doen en laten. 

Vorige week was ik het zat; m'n linkerbeen voelde tijdens het lopen heel anders dan m'n rechter, wat m'n rechterbeen betrof kon ik nog makkelijk een eind door lopen maar m'n linkerbeen  zei: 'ho, dit is niet leuk meer en nu naar huis'. ( toch bijzonder zo'n pratend been😂)

Dat was ik zat en ik dacht: ik ga het nog 1 keer proberen en heb een fysiopraktijk hier in de buurt gebeld, tot m'n verbazing kon ik al na een paar dagen terecht ( hoezo zorginfarct?) En daar ben ik dus gisteren geweest en zij pakt het weer heel anders aan, ze heeft m'n been en heup alle kanten opgedraaid

, getrokken en geduwd, had het over vliesjes die over alle organen liggen ( zij had daar een naam voor maar die weet ik niet meer) en die vliesjes, spieren en botten moeten ten opzichte van elkaar kunnen schuiven en volgens haar doen ze dat in dat gebied bij mij niet. Zij gaf me ook oefeningen voor thuis mee, dat was ook voor het eerst. 

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, er zijn nog 2 afspraken gepland dus we gaan het meemaken.

Toch heel bijzonder, 1 klacht en 3 verschillende behandelingen.

Even wat anders: ( voor de mensen die niet naar B&B vol liefde kijken: u kunt nu door scrollen) het word even afkicken nu  het is afgelopen. Ik vond de laatste aflevering verrassend en een beetje ongemakkelijk, sommigen hadden het toch wel moeilijk, zoals Niels en Arno en Noor met Mike en ik kon eigenlijk ook niet kijken naar Albert en Joyce, iiieeeuuwww wat een eng stel, maar mooi voor hun dat het gelukt is. 

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen überhaupt aan zo'n programma meewerken maar ik vond het leuke televisie opleveren.

Dat was het weer voor vandaag, allemaal een hele goede dag, ik ga een bierbrouwerij bekijken maar daarover morgen meer.🙋 

Ria. A.: Ik vind reacties altijd erg leuk, anders is het zo'n eenrichtingsverkeer. Het is leuk om een beetje te lezen wie m'n lezers zijn.

Anneke: er is een tijd geweest dat ik het nieuws nauwelijks volgde maar de laatste tijd steeds meer en nu weer met dat BBB gedoe, het is interessant.

Anoniem: nou, mijn bloedjes van kinderen en kleinkinderen rijden allemaal gelukkig nog op gewone fietsen.


2 opmerkingen:

  1. Het lijkt wel of er 100 verschillende opleidingen voor fysiotherapeuten zijn want ik heb er ook al heel veel gehad. De ene duwt en trekt, de andere draait en klopt en weer een andere gebruikt apparaten. Waarschijnlijk is de opleiding in de loop der jaren ook veranderd.
    Degene die ik nu heb is een net afgestudeerde jongen die al stage had gelopen bij de maatschap waar ik al onder behandeling was en deze heeft hele stevige handen en doet het weer heel anders. Ik krijg ook oefeningen en doe die ook trouw en dat helpt echt. Ik heb vooral last van linker schouder/arm partij, de pezen en spieren en dat gaat nooit meer over, na een behandeling is het weer 2-3 dagen beter maar dan zakt het effect weer af. Voor onderrug/bekkenbodemspieren doe ik 2x per dag paar oefeningen en voel dat dat goed is.
    Gisteren bij opstaan pijn aan binnenkant linker knie (heb al nieuwe knieen aan beide kanten) en meestal is dat na een paar uur weer beter maar vanmorgen was het nog erg pijnlijk en kon ik nauwelijks lopen. Dan heb ik de neiging ook krom te lopen en ook rechterbeen wilde niet wat ik wilde. Na de eerste koffie meteen mijn losdraai oefeningen gaan doen en nu gaat het wat soepeler. Vanmiddag naar voetreflextherapie die ook rugmassage doet en daar kijk ik erg naar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb voor het eerst B&B gevolgd via videoland omdat je daar kunt scrollen als er reclame komt. Viel me toch op dat het allemaal een beetje gespeeld lijkt. Had het vorige seizoen enigszins gevolgd en het viel me op dat Debbie die ik in dat seizoen wel enigzins symphatiek vond nu ineens iets totaal anders uitstraalde. Verder blijken diverse deelnemers en ook de mensen die daar langskwamen niet zo anoniem zijn als ik altijd dacht. Veel van hen hebben in andere programmas hetzij gewerkt of als gast deelgenomen te hebben of familie waren van eerdere deelnemers. En er zaten ook mensen in die de deelnemende B&B eigenaar/eigenaresse al kenden. Dan word het allemaal toch een beetje ongeloofwaardiger. Denk dus niet dat ik een volgend seizoen weer kijk.

    BeantwoordenVerwijderen