zondag 1 september 2024

Boek.


 

De afgelopen tijd heb ik een bijzonder boek gelezen. Of eigenlijk drie boeken in één kaft geschreven door Dave Pelzer.

Deze Dave Pelzer verteld over zijn leven als mishandeld kind en zijn  wil om te overleven. 

Het eerste deel gaat over zijn jeugd vanaf zijn vierde tot zijn twaalfde, het tweede deel over zijn tienertijd en hoe hij bij verschillende pleegouders terecht komt en het derde deel over zijn volwassenheid en hoe hij toch maar tegen beter weten in blijft hopen dat het tussen hem en zijn moeder weer goed komt en hoe hij zich later in gaat zetten voor mishandelde en verwaarloosde kinderen.

Het is zware kost maar maar ik vond het heel....... ik kan er geen goed woord voor vinden......intrigerend, boeiend, interessant, akelig, ....... ik weet het niet, ik weet wel dat ik het achter elkaar heb uitgelezen. 

Bertiebo, nu maak je  het nog ingewikkelder ha ha ha; je hoeft dus geen geen herfst te zeggen maar je mag het ook  nazomer noemen , dat klinkt veel vrolijker dus die hou ik er in. 

Francien, ik vind het  grappig hoe jij op precies 1 september zomer dingen op gaat ruimen, ik zou vandaag maar even wachten als ik jou was want het schijnt warm te worden. En tandartsen, ik haat ze, ik heb altijd het gevoel dat ik stik als ik in die stoel lig.

Lot je kunt je herfstvakantie dus ook nazomervakantie noemen, klinkt beter vind je ook niet? 

Allemaal een hele fijne nazomerse dag 🙋

2 opmerkingen:

  1. Prachtig woord Nazomervakantie.
    Dat boek ga ik niet lezen of luisteren heb op het moment weinig behoefte aan zware kost. Al is het boek dat ik nu aan het luisteren ben ook niet een gezellig romannetje, het heet De school voor Perfecte Bruiden, speelt in 1938-39 en gaat over de meisjes/vrouwen die moeten trouwen met nazi officieren en worden opgeleid tot iets wat wij niet willen en gelukkig nooit zo hoefden te zijn. Het arische ras van nieuwe kinderen voorzien en zelf perfect hun rol als huisvrouw spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sandalen heb ik al weer aan. Kom maar op met die 30 graden.

    BeantwoordenVerwijderen