zaterdag 28 september 2024

Boze/ vrolijke vrouwtjes.

 

Gisteren is het helemaal in het honderd gelopen, ik moest s' morgens naar de pedicure, dat ging goed maar ik kreeg om 9 uur al een telefoontje van tante Truus dat het nog steeds niet goed met haar darmen ging ( ze heeft een stoma) en ze was die avond ervoor weer, maar nu met met iemand anders, naar het ziekenhuis geweest. Die iemand komt ook af en toe bij Truus  op bezoek en zij is gynaecoloog in het ziekenhuis hier vlakbij en heeft natuurlijk wat meer in de melk te brokkelen dan ik. 

Daar is bloed geprikt en afgesproken dat tante Truus, gisteren dus,  onder een scan moest maar hoe laat daar zou ze dus nog over gebeld worden en toen ze me belde vroeg ze of ik dan met haar mee wilde. Ja, dat wilde ik wel maar ik zou naar die verjaardag gaan en er zou ook iemand met me meerijden. 

Nou, lang verhaal kort, ik heb de verjaardag afgezegd en tante Truus is rond half 4  gebeld dat er toch géén plekje voor haar was en dat ze pas donderdagmiddag terecht kan. Voor niks de hele middag beschikbaar zitten zijn en een leuke middag gemist. 😡

Ik heb echt geen zin om in die medische molen van haar te gaan zitten roeren want daar is ze zelf of die gynaecoloog mans genoeg voor. Donderdagmiddag moet ik eigenlijk naar de fysiotherapeut, ook maar afzeggen dus, was ik toch al niet zo tevreden over en er staat nog een andere afspraak.

Doordat het allemaal niet door ging had ik wel tijd om een klein borduurwerkje af te maken. 


   


Die kan dan mooi bij m'n vrolijke vrouwtjes galerij in de wc.


Allemaal een hele goede dag.🙋

3 opmerkingen:

  1. Grrrrrrr.
    Gromsel! riepen wij vroegen dan altijd hardgrondig. Dit is balen zeg, heb je een intensieve afweging gemaakt tussen hulpvaardig en empatisch zijn en je eigen leven en plezier en dan blijkt het voor niks te zijn geweest.
    Die vanzelfsprekendheid waarmee de beschikbaarheid van mantelzorgers maar wordt aangenomen, daar word ik wel eens woedend om. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iets voor niks doen (of laten in jouw geval) is waardeloos. Ik vind je vrolijke vrouwtjes galerij om vrolijk van te worden. Ga maar een extra keertje naar het toilet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben het helemaal met de vorige schrijfsters eens over hulpvaardigheid en hoe makkelijk er wordt gedacht dat de hulpverleenster zich maar moet aanpassen.
    Borduurwerk is heel leuk, ik heb een haakboek om dikke dames te halen, maar weet niet of ik dat ooit ga doen, teveel gepriegel met kleine onderdelen.
    Ik krijg elke week een nieuwsbrief: Oneindig Noord-Holland , staan altijd leuke artikelen in. Deze week over een stolpboerderij in Nes.

    https://onh.nl/verhaal/binnenkijker-stolpboerderij-kerkzicht?utm_source=ONH+nieuwsbrief&utm_campaign=577b581abe-EMAIL_CAMPAIGN_2024_09_28&utm_medium=email&utm_term=0_-577b581abe-%5BLIST_EMAIL_ID%5D

    Als link zal het niet werken maar je weet vast wel hoe te knippen en plakken

    BeantwoordenVerwijderen