donderdag 26 september 2024

Reactie.

Gisteren is een munten deskundige naar de muntenverzameling van manlief wezen kijken. Hij vond het een mooie verzameling waar leuke dingen tussen zaten maar niet van grote waarde helaas. Hij heeft alles wel meegenomen en net zoals de postzegels gaan ze ook in maart geveild worden. 

Hoewel het raar is dat alles nu weg is voelt het goed. Het geeft niet alleen ruimte in de kast maar ook in m'n hoofd. 

Even reacties op reacties :

Lot, het is niet ver lopen in een Zee van Staal, je kunt dichtbij de ingang parkeren maar de beelden staan wel midden in duinen, als je ze van dichtbij wilt bekijken dan loop je op sommige plekken door mul zand en heuveltje op,  heuveltje af. Wat fijn om voor een hospice te haken en te weten dat je mensen daar een plezier mee doet. Succes met je trui.

Ine, deze beeldentuin is volgens mij permanent.

Elly, In het kleien zelf heb ik veel plezier, ik denk er zelfs over om thuis ook te gaan zitten prutsen. wat ik tot nu toe op les heb gedaan vond ik vooral saaaaaiiiiiiii.

Marijke, ik weet niet of ik het als kleuter moeilijk had, ik kom nog uit het tijdperk dat er nog geen kleuterscholen waren, je ging meteen naar de eerste klas. Ik weet sowieso nog maar weinig uit m'n jeugd.

Onbekend, je schrijft dat de postzegels weer in waarde stijgen maar zijn dat dan verzamelzegels? Of de gewone postzegels van nu? Als het verzamelzegels zijn dan hoop ik dat ze de stijgende lijn nog tot volgend jaar maart als de veiling is, vast houden dan leveren ze alleen maar meer op.😀

Allemaal een hele goede dag 🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Over de kleuterschool die er nog niet was toen jij in de kleuterschoolleeftijd was: Ik ben van december 1952 en ik heb het opgezocht op Wikipedia. Vanaf 1956 is er een wet die het kleuteronderwijs en de subsidiëring daarvan regelde. Ik heb nooit geweten dat ik tot 1 van de eerste lichtingen behoorde. Weer wat geleerd! Wat ik nog uit die tijd weet: ik heb lang op de wachtlijst gestaan, want er was zo'n toeloop op die gratis kleuterschool, dat ik na mijn 4e verjaardag in december maanden heb moeten wachten voordat er plaats was en de klassen waren overvol! Hoe lang ik heb moeten wachten, dat weet ik niet meer, waarschijnlijk tot na de zomervakantie.

      Verwijderen
  2. Ik ben van 1950 en naar de Montessori kleuterschool geweest, was een apart gebouwtje.
    We zitten nu in Drenthe, bungalow is heel mooi, praktisch en van alle gemakken voor zien. Rondom tuin met veel struiken en bomen en we voelen ons een beetje ingesloten, we zijn de weidse polders gewend.
    De zon schijnt zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben van 1945 en ben zelfs naar 2 verschillende kleuterscholen geweest. Ook naar een Montessori kleuterschool, waar we moesten dansen met sjaaltjes....75 jaar geleden dus. Overvolle klassen hadden we op de lagere school, met zeker 60 kinderen in een klas, de eerste jaren; maar je wist niet beter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er waren zeker wel kleuterscholen, misschien alleen nog geen leerplicht voor kleuters

    BeantwoordenVerwijderen