donderdag 5 september 2024

Postzegels.

Jullie zullen gisteren wel gedacht hebben wat zit ze nou geheimzinnig te doen over een spannende dag waar ze nog niet over kan schrijven. 

Dat komt door mijn paranoïde brein; je weet n.l. nooit wie er allemaal mee lezen of hoe een balletje kan rollen. Misschien is het allemaal wat overdreven van  mij maar je kunt tegenwoordig niet voorzichtig  genoeg zijn en zeker niet op internet.

Alle lieve lezers en reageerders voel je absoluut niet aangesproken het is gewoon mijn neurotische hoofd wat altijd slechtheid en moeilijkheden  ziet. 

Dan zal ik nu vertellen waarom gisteren een spannende dag voor me was: het zit zo; gisteren zijn de postzegels van manlief opgehaald ( dus boeven:  ze zijn weg, ze zijn hier niet meer, jullie hoeven niet meer in te breken) 

Zoals ik al eerder schreef is er vorige week  iemand naar de postzegelverzameling van manlief komen kijken, zij was van de Amstelveense postzegelveiling, zij houden 2 keer per jaar een internationale online  postzegel- en muntenveiling. 

Ik heb expres contact met een veiling opgenomen omdat ik handelaren niet vertrouw. Dat was een tip van een verzamelaar.

Deze veiling mevrouw was heel enthousiast, zij vond het een mooie complete verzameling met een paar bijzondere items en zij willen de handel wel voor me gaan veilen. 

Dat gaat pas volgend jaar maart gebeuren dus dat duurt nog even. Spannend. 

Het waren bij elkaar 83 postzegelalbums en 22 albums met eerste dag enveloppen. Nogmaals dieven: ze zijn weg.

Het is toch wel gek om nu twee  lege kasten te hebben, een beetje emotioneel ook, manlief is daar jarenlang heel druk mee geweest, ik zie hem nog zo aan tafel zitten met albums en losse postzegels om zich heen. Ik heb daar een hele mooie foto van en ik heb getwijfeld of ik die hier zou plaatsen maar i.v.m. de privacy toch maar niet. 

Afijn, dat was het, weer een stap gezet. 😀🤔

Francien, ik moest lachen om jouw gedoe met de nieuwe telefoon, ik had precies hetzelfde, ik moest naar rechts vegen.

Berber, wat fijn dat je die rolstoel zelf kunt betalen, lekker geen gedoe en gewacht op instanties. 

Lot, wat een voorraad heb je nu, je kunt voorlopig weer vooruit. Ik heb weinig voorraad, misschien wat wc papier, keukenrollen en wasmiddel, dat koop ik als ze in de aanbieding zijn maar verder niet. Ik woon op loopafstand van winkels dus dat is is m'n dagelijkse loopje, dan loop ik eerst een rondje en op de terugweg neem ik wat boodschapjes mee. Ik heb wel altijd wat zelf gekookte maaltijden in de vriezer.

Johanna, leuk dat je m'n schrijfseltjes kunt waarderen en dat ze herkenbaar zijn.

Allemaal een hele goede dag 🙋

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het toch een bijzondere verzameling is en nu alles weg is, maar dat het dubbel voor je voelt kunnen we ons allemaal wel voorstellen. Maar je was er wel aan toe het te laten ophalen anders had je geen actie ondernomen en het rustig laten staan.
    Ook van wc papier en keukenrollen is er veel voorraad, die ligt op zolder, meestal ook 3 tegelijk van alles. Partner heeft nog kaartje van de Makro en daar hebben ze ook soms mooie aanbiedingen.
    En ik heb dinsdag ook nog 8 wenkbrauwpotloden gekocht bij de Wibra. Had er al een gekocht 2 weken geleden en die is zo fijn, met aan de ene kant een borsteltje en de andere kant een dopje met ingebouwde puntenslijper, heel handig. Omdat Wibra niet altijd de zelfde collectie heeft heb ik er waarschijnlijk een levenslange voorraad van gekocht, en ze waren maar 0.89 cent per stuk, en ze nemen niet veel ruimte in.
    Qua make-up is dat het enige dat ik gebruik, wenkbrauwen zijn heel blond en zo weinig dat verven geen optie is. Je kan ze ook laten tattooeren maar dat vind ik te duur en moet ook om de paar jaar worden bijgewerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo, postzegels weg, lege kasten (en nu maar zorgen dat ze leeg blijven), en een herinnering aan de goede tijd van je man. Gaat die goede tijd nu meer en meer de nare herinneringen overnemen? Ik kan me je verhalen van de laatste jaren nog levendig herinneren.
    Ik koop altijd wc papier bij de Lidl. Op maandag- en woensdagmiddag breng ik jongste kleinzoon naar judo in een ander dorp en daar zit de Lidl. Ik neem een pak van 10 rollen mee. En dat is het dan.
    Ik gebruik ook een wenkbrauwpotlood. Ooit uitgezocht en deze is fijn in het gebruik. Ik slijp hem met een bijbehorend slijpertje. Koop je één keer. Nu hoef ik alleen maar wat bij te kleuren. De wenkbrauwen zijn wat dunner geworden, maar hebben gelukkig nog steeds hun kleur. Net als mijn haar, het wordt wat meer peper en zout, maar van een afstand heb ik nog steeds mijn eigen kleur. Erfenis van mijn moeder, zij ging met haar eigen kleur de kist in.
    Echtgenoot is fietsen en ik ga nu lekker in de tuin rommelen. Genoeg te doen. Zal vanavond wel geen voet meer kunnen verzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat is een grote stap. Dat snap ik! Knap dat je het gedaan hebt en slim ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat je het weg kon doen. Fijn is dat. De mooie herinneringen nlijven toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen