vrijdag 10 juni 2022

Rommelen.

 Dank Anoniem voor de tip gisteren over het programma Hollandse zaken met als onderwerp : de ouderenzorg en het sluiten van de verzorgingshuizen. Ik heb het even terug gekeken. In dit programma word precies verwoord waar ik het een tijdje geleden over had in m'n blog over de verzorgingsstaat. 

Hun conclusie was o.a. ook dat de verzorgingshuizen nooit gesloten hadden mogen worden. 

Maar ja, draai dat maar eens terug,dat ga ik niet meer meemaken ook al wordt ik 100 ( wat wel mijn streven is) en wordt er  hier en daar een voorzichtig beginnetje mee gemaakt. 

En verder, ja Berber, ik heb m'n bakje havermoutpap met paprikapoeder gewoon opgegeten , viel best mee.

Jullie zien het, ik lees de reacties altijd.😃

En verder, even een update van m'n lies, ik heb nog steeds last. Volgens de podoloog/manueel therapeut die op verder onderzoek was gegaan,  want ze vindt het voor een overbelaste spier wel een beetje lang duren, zit er iets in m'n bekken vast en daarom doet die spier moeilijk. Ze is dus weer stevig aan het rukken, trekken en timmeren geweest. 

Ik doe de pijnlijke plekken  nu insmeren met Toco Tholin, dat las ik in een ander blog, dat is een uniek familie recept gebaseerd op etherische oliën en het zorgt o.a. voor een betere doorbloeding. Maar het helpt bij een heleboel dingen, en soort Haarlemmer olie dus. ( de jeugd zou nu denken: huh Haarlemmerolie?)

Nou ja, baat het niet dan schaadt een betere doorbloeding ook niet , denk ik. 

Dat deed de fysiotherapeut tenslotte ook d.m.v. een of ander apparaat maar deze man heb ik afgezegd, aardige vent maar niet echt geïnteresseerd, de vorige keer zette hij het apparaat op de verkeerde plek en hij heeft in die 8 keer dat ik daar geweest ben  nog nooit gezocht of de pijn ook ergens anders vandaan zou kunnen komen, dus exit fysiotherapeut.

Ja, ja, je bent uiteindelijk maar aan die mensen overgeleverd en dan moet je maar hopen dat het goed gaat. 

Afijn,  we rommelen gewoon door.

Allemaal een goede, rommelige dag.🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Ja dat gevoel heb ik ook met therapie etc. Ik probeer meestal de zere plekken vanzelf over te laten gaan maar dat heeft dan ook wel soms bijna een jaar geduurd. Maar over ging het. Eerst dacht ik ik moet een beetje rekken en strekken en toen dat niet werkte heb ik het zoveel mogelijk met rust gelaten en dat hielp. Als ik het nu weer voel dan gewoon ontspannen en minder gebruiken en inspannem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ga je er een gewoonte van maken, paprikapoeder erop?

    BeantwoordenVerwijderen