zaterdag 11 juni 2022

Oogkleppen.

 Paarden hebben weleens oogkleppen op, ik weet eigenlijk niet precies waarom. 

Mensen hebben ook wel eens oogkleppen op, ook al zie je ze niet.

Zouden er ook denkkleppen  bestaan? Dat je alleen maar één richting in kunt denken? Volgens mij heb ik die wel eens op.

Dat komt zo: ik maak elke dag de kruiswoordpuzzel in de Volkskrant, ik doe dat heel serieus,  hij is soms best wel moeilijk en als ik hem dan niet helemaal ingevuld krijg ( wat meestal het geval is 🙈)  bewaar ik de krant om dan de volgende dag te kijken wat de oplossing is en dan blijkt vaak dat ik het niet wist omdat ik m'n denkkleppen weer eens  op had en maar in één richting bleef denken. 

Neem nou het woord:

Betrokken, ik bleef maar denken: ergens bij betrokken zijn maar het kan natuurlijk ook over  het weer gaan.

Of het woord:

Monster:

Ik bleef maar aan een draak of zo denken maar het kan natuurlijk ook een staaltje of voorbeeld zijn.

En zo zijn er natuurlijk honderden woorden die voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn en als je dan zoals ik je denkkleppen op hebt dan wordt het moeilijk. 

En dan heb ik het nu alleen maar over een puzzeltje maar ik denk eigenlijk dat er heel veel mensen, niet alleen met oogkleppen, maar ook met denkkleppen rond lopen. 

Maar ja , ik heb nu even geen zin meer om daar verder over na te denken, ik zet de kleppen weer even op. 🤣

Allemaal een goede, vrolijke dag.🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Af en toe hebben we een paar weken proefabonnement op de Volkskrant en doe ik de puzzels ook graag. Meestal lukt het me wel ze helemaal in te vullen. Ben altijd beter geweest met taal en omdenken. Soduka's snap ik niets van en hoofdrekenen kan ik nog nauwelijks meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe de dagelijkse puzzel in de NRC, vind ik heel leuk om te doen en ook ik heb dan wel eens mijn denkkleppen op. Leuk woord Ella! En leuk stukje ook!

    BeantwoordenVerwijderen