woensdag 26 april 2023

Comfortabel.

Als je ouder wordt dan krijg je er een ( één? Dat zou mooi zijn) probleem bij; wat kan ik nou nog wel aantrekken en wat niet. Sommige dingen zijn duidelijk: een minirokje b.v. niet meer doen. Een te laag truitje ook niet zo'n goed idee. Te strakke kleren waarin je elke vetrol ziet, onverstandig. Maar te tuttig is ook niet goed, dan maak je je weer onnodig ouder.

Nou is er bij mij in de buurt, wat ik dan noem,  een paradijsvogel komen wonen. Een vrouw van ik schat in de zestig die heel vaak een beetje wazig hier op het winkelcentrum loopt,  soms met een fiets aan haar hand. 

En alles om haar heen is versiert,  haar fiets met bloemen en zij zelf met make up, hoeden, sieraden, kleurige tassen. 

Ik kijk daar altijd met bewondering naar, lekker schijt aan iedereen; ik vind het mooi en dus doe ik dat gewoon. 

Ik zit niet zo in elkaar, ik doe wel wat ik wil maar ik moet me er wel comfortabel bij voelen, zowel fysiek als geestelijk.

Zo heb ik een poosje geleden hier verteld dat ik zigeunerrokken, mag je dat nog zo noemen? Ik denk het niet maar iedereen begrijpt nu wel meteen wat ik bedoel, dus vooruit 1 keer, leuk vind. Die zijn met bosjes te koop op de markt en elke keer sta ik er mee in m'n handen en elke keer hang ik het weer terug want ik weet dat ik me er geestelijk niet comfortabel in ga voelen. Maar nu heb ik denk ik een goed compromis gevonden

Fysiek ga ik me daar wel goed in voelen want hij is met elastiek, geestelijk weet ik nog niet helemaal zeker want hij komt tot op m'n enkels, kan dat nog wel op je 76ste? Ik twijfel of ik hem misschien toch niet een beetje korter moet maken. Nou ja maar even over nadenken het is voorlopig toch nog geen weer om hem aan te trekken.

Allemaal een goede, comfortabele dag 🙋


 


8 opmerkingen:

  1. kopen en aantrekken!!!! en ervan genieten ook. lef heeft niets met leeftijd te maken, wel hoe je je voelt en in je velletje zit.
    en dan ga je vast denken: "had ik dit maar jaaaren eerder gedaan".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbare dilemma's, maar ik merk, dat ik meer schijt aan ieders mening krijg en op mijn oude dag makkelijker aantrek wat ik leuk vind, dan vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik ook, ik draag wat ik comfortabel vind en vinden ze het niet mooi er is altijd nog een andere kant waar ze kunnen naar kijken.
      Vroeger vaak mijn benen in een broek verstopt omdat er wat adertjes op zijn, maar nu draag ik een kleedje als het te warm is.

      Verwijderen
  3. Ben 68, en draag alleen maar lange jurken en rokken vanwege lelijke benen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het een jurk? Dan lijkt hij me echt confortabel zitten maar ben benieuwd hoe hoog dan de bovenkant zit.
    Ik hou van lange rokken en jurken maar dan niet te wijd, en een mooi decoleté heb ik ook graag.
    Met nij 2 ritssluitingen op de knieen draag ik alleen in en om het huis een kortere rok, als je zit zie je die knieen wel maar vind het ook niet erg dat het gezien wordt al ga ik er niet mee uit lunchen of zo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn favoriete kleding is een comfortabele (spijker)broek met een shirt, trui of blouse. En af en toe een comfortabele jurk. Ik hou van sprekende kleuren, maar combineer ook zwart met iets fleurigs. Als ik naar kantoor ga dan in een iets nettere versie. Ik heb vaak het idee dat andere vrouwen van mijn leeftijd (net over de zestig) zich vaak als 'volwassen vrouwen' kleden, terwijl ik dat niet doe. Misschien zit dat meer in mijn hoofd, maar toch. Soms dagdroom ik wel eens, hoe zou ik eruit in zien in van die 'volwassen' kleding. En dan springen de honden tegen me op en zit ik onder de modder en hondenhaar en dan ben ik intens blij dat ik mijn kledig zo hop de wasmachine in kan.
    Trek heerlijk je rok/jurk aan en geniet ervan. Iedereen heeft kleding nodig, die een sombere dag of een somber hoofd kunnen opvrolijken en jouw keuze is daar precies pas voor. Ik zie al iets voor me en ook al ken ik je niet in levende lijve, volgens mij staat het je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als je het leuk vindt : doen.
    Een lange rok is heerlijk ‘s zomers.
    Rosaline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja kan hoor.
    Ja best. Ik ben 78 en loop ook met zulke rokken tot op mijn enkels. Wel oppassen met de trap oplopen. Dan voel ik me in de middeleeuwen als ik mijn rok 'elegant ' omhoog houd

    BeantwoordenVerwijderen