zondag 2 april 2023

Paniek.

Toen ik vanmorgen de voordeur open deed om even iets in de kliko te gooien zat er een zwarte kat op het straatje, pik zwart, geen ander kleurtje te ontdekken, nooit eerder gezien en hij kwam ook nog op me af, totaal niet geschrokken van mij.  Hij keek me een poosje aan en draaide zich toen hautain om en verdween in de tuin van de buren, daarna ook niet meer gezien.


Nou ben ik niet bijgelovig maar ik vond het toch naar. Onmiddellijk zag ik allerlei rampspoed gebeuren, eerlijk gezegd sloeg de paniek toe en zag ik kinderen en kleinkinderen in ziekenhuizen liggen.

Ik weet dat het onzin is maar toch heb ik een raar kriebeltje in m'n buik en zal ik blij zijn als deze dag voorbij is.

Maar het is mooi weer, ik heb al een half uurtje in de tuin gewerkt, elke dag een half uurtje dan kan ik het nog net bij houden, en dan straks even naar het bos, uit de wind en in de zon wat wil een mens nog meer? 

                                                                Allemaal een goede zonnige dag.🙋‍♀️



3 opmerkingen:

  1. En, hoe is dat afgelopen? Ik zou de zwarte kat volgende keer maar lekker knuffelen... of je geeft hem iets lekkers... dan doet-ie je vast nooit meer iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha volgens mij ben je bijgeloviger dan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen