donderdag 27 april 2023

Koningsdag.

 Vandaag is het Koningsdag, ik heb daar niet zoveel mee en dus is het voor mij een gewone donderdag, ik ben zelfs vergeten om oranje tompoucen te kopen. 

Ik ga natuurlijk wel even naar de t.v. reportage kijken maar ik voel me er altijd een beetje ongemakkelijk bij, ten eerste ben ik bang dat er weer een of andere gek rond loopt en het is vaak zo gemáákt, zo opgelegd, met weer een stuntelig toespraakje en zogenaamd leuke spelletjes waar ze dan perse aan mee moeten doen, en dan die hele familie er om heen, wat een gedoe, men móét het leuk hebben en wat kost dat allemaal wel niet? 

Nou, laten we het maar niet over geld hebben, persoonlijk denk ik dat daar wel een betere bestemming voor gevonden kan worden.

Eigenlijk vind ik het niet meer van deze tijd, dat er feest gevierd wordt is prima,mensen ga lekker uit je bol  maar laat die Koninklijke familie met rust. Ik denk dat Maxima de enige is die het echt leuk vindt maar de rest denkt waarschijnlijk de hele tijd: wanneer mogen we weer naar huis.

Maar goed, ik klink nu wel als een of ander zuur oud wijf en dat ben ik niet🤣,  iedereen moet lekker doen waar hij of zij of het of hen of hoe iedereen dan ook maar genoemd wil worden, zin in heeft.

Nog even over de rok van gisteren, hij hangt in de kast te wachten op warmer weer en we gaan zien hoe ik me er in voel en inderdaad zou je hem ook als jurk kunnen dragen maar dan alleen in m'n achtertuin en misschien ga ik dat ook wel doen 😀

En spijkerbroeken draag ik nooit, op de één of andere manier past spijkerstof niet bij mij, ik heb ooit wel een spijkerbroek gehad en als ik hem aan had voelde ik me ontzettend hip maar toch liet ik hem meestal hangen, ik draag nu alleen nog maar broeken met heel veel strech, die lekker alle kanten meerekken, héél comfortabel.

Allemaal een goede, plezierige dag 🙋

2 opmerkingen:

  1. Toen ik nog in Den Haag woonde ben ik wel paar x naar de Koninginnenacht geweest, was best leuk. Maar nu heb ik er niks meer mee. Mijn zus en haar ex man zijn nu samen naar Amsterdam, ze zijn zo'n 7 jaar gescheiden, ondertussen heeft hij 2 jaar vriendin gehad (was niet de reden van scheiding) maar sinds dat uit is hebben ze steeds meer contact en koningsdag in Amsterdam vonden ze altijd geweldig.
    Spijkerbroeken heb ik wel en draag ze ook regelmatig maar confortabele strech heb ik ook veel.
    TV gekeken heb ik net even gehad en naar de kleding gekeken maar vind er weinig aan verder. Ik ga mijn belastingaangifte straks doen en eens bij de zorgverzekering declareren. Is er een prima dag voor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou ook niet van spijkerbroeken. Ik vind het zo n eenheidsworst 🤣

    BeantwoordenVerwijderen