vrijdag 28 april 2023

Project.

 Een hele tijd geleden heb ik hier verteld dat ik met een heleboel projecten tegelijk bezig was, nou.......... verrassing...............dat is nog steeds zo. 

Op dit moment ben ik aan het haken, borduren, er ligt een lap klaar wat een jurk moet worden én ik ben weer eens aan het quilten geslagen.

Ik zag dit op Pinterest langskomen, een quilt met een boekenkast patroon, ik dacht wat leuk, zou ik dat ook kunnen? 


Dus allemaal materiaal bij elkaar gezocht en een begin gemaakt, heel leuk om te doen en het bleek dat ik het wel kon en als ik het even niet wist dan was er ook altijd nog youtube.


Dit is dan het begin van twee boekenplanken, het jammere is dat ik nergens stof kan vinden met een houtdessin waar ik dan de zogenaamde planken van kan maken.

Het stomme van mij is dat als ik merk dat ik het wel kan dat ik dan m'n interesse ervoor verlies en geen zin meer heb om eraan te werken en dus ligt er weer zo'n half afgemaakt ding op zolder.

 Nu ik het zo op de foto zie merk ik dat er wel wat meer sprekende kleuren bij kunnen, gelukkig zijn het nog allemaal losse blokken en kan ik het nog aanpassen,  pas als ik "hout" stof heb gevonden kan ik het definitief gaan indelen, maar of het ooit zover komt? Joost mag het weten, ik ken geen Joost dus aan hem kan ik het niet vragen, dat is dan weer een beetje jammer.

Allemaal een goede, creatieve dag🙋

6 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit, maar dat is iets waar ik nooit zelf aan zou beginnen omdat ik dat niet ga ophangen of zo.
    Ik heb afgelopen weken bij de kringloop een jurk en een shirt gekocht, allemaal veel te groot . Maar de jurk is van mijn favoriete kreukelstof in donkerblauw en mooie hals, die kan ik makkelijk vermaken. Shirt is zwart met allemaal kleurige zonnebrillen, ook makkelijk aan te passen.
    En 2 lappen ook van kreukenstof, voor een jurk en een in rood-wit-blauw voor bloesje. Nu nog tijd vinden om het te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij wordt leuk, en die "houtstof" kom je vast ineens ergens tegen. Wat zijn jullie ijverig met naaien etc. ooit gedaan, mn moeder kon goed naaien en ze wilde me dat ook leren, maar ik vond en vind er niets aan. naaimachine een paar jaar geleden aan de moeder van mn buuf gegeven. en straks worden alvast de materialen voor de traplift bezorgd. normaal wordt dat in de gang geleden, zei de telefoniste van het vervoerbedrijf, maar die is redelijk vol, dan maar in de huiskamer. Maandag komen de liftboys alles installeren en voordoen en ga ik gierend de trap op (en af).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een vriendin, die ook quilt. Ik zal aan haar vragen of zij misschien weet hoe je aan 'hout'-stof kunt komen. Ik vind het trouwens razendknap van jou, dat je dit kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik ben benieuwd of je het ook echt gaat maken. Trouwens heel herkenbaar. Het uitzoeken is het leukste he.
    Voor mijzelf hen ik nu de juiste modus gevonden. Vroeger wilde ik alle hobby s ook zelf kunnen en kennen en nu verdiep ik me in minder veel en meer in minder dingen tegelijk. Maak bewustere keuzes om dieper in te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar ben ik weer. Mijn vriendin heeft voor je gezocht in haar eigen voorraad maar daar zit niet bij wat jij zoekt. Ze beveelt wel een heel erg goede winkel in Sebaldeburen aan, waar niets ze teveel is om klanten te helpen.
    Hier komt de link: https://www.quilt-atelier.nl/nl/webshop

    BeantwoordenVerwijderen