zaterdag 14 mei 2022

Helaas.

 Helaas is de vaatwasser ernstig ziek, hij piepte er weer lustig op los en het water werd niet weg gepompt. In eerste instantie dacht ik nog: misschien zit het filter verstopt dus ik druk in de weer met het water weg halen en de filters schoonmaken maar die waren schoon en toen ik hem nog een keer liet  draaien hield het gepiep aan. 😫

Tijdens het schoonmaken heb ik hem geaaid en vriendelijk toegesproken , maar helaas het mocht niet baten. 

Op het display staat een bepaalde code en na enig speurwerk op internet blijkt het een technisch probleem te zijn wat door een monteur verholpen moet worden. 😖

Eigenlijk heb ik een beetje of liever gezegd heel erg de pest in, deze keuken hebben we nu 6.5 jaar, en dus ook de apparaten van AEG, een goed merk zou je toch denken maar er is in die tijd al 3 keer een monteur geweest voor de oven/magnetron deur, die steeds lek bleek te zijn en 1 keer voor de koelkastdeur die opeens niet meer dicht ging en nu de vaatwasser dus die het begeeft. Gggggrrrrrrrr.

Apparaten horen toch langer mee te gaan. Of is dat tegenwoordig niet meer zo? 

Bah! Zó géén zin in. 

Ik heb ze al geprobeerd te bellen maar ik had 6 wachtenden voor me,

Zó géén geduld voor. 

Nu is het wachten tot de inductieplaat ook kuren gaat vertonen dan hebben alle apparaten een  beurt gehad. 

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen áls ik ze ooit aan de telefoon  krijg ( wat is dat toch tegenwoordig dat je nooit meer eens meteen een levende ziel aan de lijn krijgt als je een  instantie/ dokter belt??? Of je komt in de wacht, of je moet je eerst door een heel keuzemenu werken/ of je krijgt eerst een heel verhaal dat je informatie ook op internet kunt vinden en komt dan vervolgens alsnog in de wacht ).

Maar goed, dit geheel terzijde.

Wat gaan ze zeggen? Ik reken eigenlijk op:

"nou mevr. dat wordt zo'n dure reparatie dan kunt u beter een nieuwe kopen"

Dat wordt dan geen AEG dat is wel zeker. 

Nou ja, er zijn ergere dingen in de wereld, dit wordt ook wel weer opgelost en je kunt natuurlijk van met de hand afwassen ook een zen momentje maken, kan dat? 🤔🤔🤔

Eerst vandaag met de 2 dochters de hofjeswandeling in Amsterdam doen, ik hoop dat m'n lies het uit houdt want die is nog niet helemaal wat ie  zou moeten  zijn. 

We gaan het meemaken. 

Allemaal een hele goede, rustige dag 🙋‍♀️



4 opmerkingen:

  1. Wij kochten 12 jaar geleden een Bosch inbouwvaatwasser en de huidige bewoner van onze boerderij gebruikt het apparaat nog steeds. Wij hebben in de 10 jaar nooit grote problemen gehad. Slechts 1 keer een paar wieltjes van het onderste rek vervangen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De groeten aan mijn geliefde Amsterdam.
    Ik wens jullie een mooie dag, met het weer zit het zeker goed
    Zo je verhaal over ergernissen ben je ook weer kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben 5 jaar met onze AEG vaatwasser gedaan. EEn vreselijk ding. Voorheen twee keer Miele gehad en nu Siemens en daar helemaal geen problemen mee.
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan met je meeleven (ook al heb ik geen vaatwasser)!
    Heb zelf een dure inbouwkoelkast. Liebherr, goed merk -- zeggen ze. Nou, ik heb hem nu 8 jaar en er moeten zoveel onderdelen worden vervangen (deur, dranger, scharnieren) dat ik beter een nieuwe kan kopen. Besteld: ja, de levertermijn gaat wel uitlopen. Wat moet je daar nu mee....

    BeantwoordenVerwijderen