dinsdag 24 mei 2022

Stomme serie.

 Ik zit op dit moment naar een stomme Netflix serie te kijken, stom omdat vanaf de eerste aflevering al duidelijk is dat de hoofdpersonen elkaar uiteindelijk wel zullen krijgen ze moeten  alleen eerst  even wat problemen wegwerken. Ik ben  nu bij seizoen 3 aflevering 5 en ze hebben elkaar nu wel maar door allerlei toestanden kunnen ze nog niet definitief voor elkaar kiezen maar het is al wel duidelijk dat dat ooit wel gaat gebeuren. 

Als het zo stom is waarom blijf je dan kijken zul je vragen, nou, omdat het zo'n totaal andere samenleving is dan wat we hier gewend zijn. 

Het speelt zich af in een afgelegen dorpje bij een woeste rivier en uitgestrekte bossen, iedereen woont in  blokhutten en draagt flanellen houthakkers overhemden. 

De voordeuren zijn nooit op slot en  iedereen loopt ook zomaar bij elkaar naar binnen. 

Er worden veel kopjes koffie en borrels met elkaar gedronken, gepraat en  geroddeld dus iedereen weet ook alles van elkaar. 

Als iemand ziek is of een probleem heeft dan schiet het hele dorp meteen in de hulp stand. 

Ik zit me steeds af te vragen of ik in zo'n samenleving zou kunnen leven, de ruige omgeving en de gezamenlijke borrels gaat wel lukken maar die buren die te pas en te onpas bij je in de kamer staan? 

Het heeft ook wel iets gezelligs zo'n hechte gemeenschap, maar ik weet het niet. 

Nou gelukkig hoef ik daar niet lang bij stil te staan want ik heb wel eens het gevoel dat we verder dan ooit van zo'n samenleving verwijderd zijn. 

En ik moet toegeven dat ik daar zelf aan mee werk, ik sta ook niet met een pannetje soep bij een eenzame buur op de stoep. 

Zou ik misschien toch eens moeten doen? 

Allemaal een goede, met veel lekkere soep dag. 😃🙋‍♀️


5 opmerkingen:

  1. Hahaha, ik denk te weten welke serie je bedoelt en als ik het goed heb is het inderdaad een stomme serie, waar ik desalniettemin zeer van genoten heb, En ik kan niet wachten op een nieuw seizoen. Virgin River?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die bedoel ik.🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netflix heb ik al een tijd geleden opgezegd. Kijk nu regelmatig naar Discovery+, kijk graag naar dierentuin series en dierenartsen in Alaska etc. Films heb ik geen geduld voor.
    Ik heb een (turkse) buuf die wel eens met een kop soep oid voor de deur stond, waar ik nogal ziek van ben geworden. Ze woont hier al jaren maar spreekt amper nederlands. En dan uitleggen dat je liever geen soep wilt is tamelijk lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is lastig, vriendelijk aannemen en vervolgens weggooien dan maar of iemand anders er een " plezier " mee doen.

      Verwijderen
  4. Niets zo fijn als af en toe een hele stomme serie kijken! Ik doe het ook en niet alleen op Netflix. Ik kijk Bed & Breakfast, Ik Vertrek, Boer zoekt Vrouw, Jo Frost Nanny on Tour en zo nog wat andere pulp. Hoef ik niet bij na te denken en dat is oh zo lekker af en toe!

    BeantwoordenVerwijderen