vrijdag 27 mei 2022

Toerist.

Gisteren toerist in eigen land gespeeld, sterker nog, in eigen stad.

Voor het eerst in m'n leven met de ferry bij het Centraal Station in Amsterdam overgestoken, eerst met de metro naar Amsterdam Noord gegaan maar daar was het een en al treurnis. Een zielige markt en een bijna uitgestorven winkelcentrum. Dus weer terug naar het Centraal Station met de bedoeling om in het Eye museum te lunchen, dat platte witte futuristische gebouw, maar daar was het bomvol, helaas. Toen had ik nog de optie om naar boven te gaan in dat hoge gebouw, bovenin is ook een restaurant,  maar met het risico dat het daar ook vol zou zijn én omdat ik inmiddels al heel wat had rond gelopen had ik daar de  fut niet meer voor. Daar boven staan  schommels, kun je hoog boven de stad schommelen 😃 niet dat ik  dat was gaan doen hoor.🤣 Mij te hoog 🙈

Maar ik ga  nog wel eens een keer daar naar boven want ik denk dat je daar een geweldig uitzicht hebt.

Dus dan maar weer terug met de pont en daar maar een plekje  in een koffie tentje gezocht en daar uitgerust. 
Al met al vond ik het niet een echt bijzondere dag maar het stond op m'n to do lijstje en kan nu dus afgevinkt worden.
Allemaal een goede en bijzondere dag.🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Je brengt me op en idee, ik wil wel op de schommel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het doet me denken aan een paar jaar terug, de laatste kermis op de Dam, er stond een grote zweefmolen,en hij ging nog omhoog ook.
    Daar gaan we in, zei ik tegen man, allebei dik in de zestig, wij? vroeg hij verbaasd, het was fantastisch, prachtig uitzicht, zo leuk! Dus die schommel ga ik onthouden….dankjewel! Inge

    BeantwoordenVerwijderen