vrijdag 13 mei 2022

Vaatwasser.

 Op dit moment zit ik met gespitste oren naar de vaatwasser te luisteren. De laatste keer dat deze gedraaid heeft was een paar dagen geleden, hij begon toen aan het eind van het programma heel hard te piepen, 😱 ik heb hem nu al een jaar of 6 en hij heeft nog nooit gepiept.🤔

Zó geen zin in gedoe en ook niet in afwassen. 😬 Ze zullen toch wel een of andere beveiliging hebben ingebouwd dat als er écht iets fout zit dat ie automatisch uit gaat? Dat het water niet door blijft stromen of zo iets? 

Dan mis ik ik manlief wel heel erg, hoewel hij hier ook geen verstand van zou hebben gehad, ik weet gelukkig wel welke knop ik om moet halen om de stroom in de keuken uit te zetten. 

Zo'n programma duurt altijd heel lang dus voorlopig zit ik nog wel even in spanning. 

Nou ja, we gaan het zien.

Allemaal een goede, spanningloze  dag 🙋‍♀️

Oja, liever geen horrorverhalen over wat er allemaal fout kan gaan met vaatwassers😆😨😉

3 opmerkingen:

  1. Bij mij piept hij/zij als het klaar is, 3x maal en de laatste heel stotterend.
    Het is de eerste vaatwasser van mijn leven, in vorige keuken paste het niet. Hier zit hij eigenlijk op een onhandige plek. Heb een grote keuken 6x4 en aan beide korte kanten aanrechten. Vaatwasser aan de ene kant en de dagelijkse dingen aan de andere kant in kasten en lades. Loop du heel veel stappen in de keuken.
    Hij is 5 jaar maar heb hem de eerste jaren weinig gebruikt en 9 maanden niet toen we in de keuken woonden en in verwachting waren van de woonkamerverbouwing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb geen vaatwasser. Als ik geen zin heb om af te wassen en er komt bezoek stop ik alles in de magnetron. Mn hulp weet dat inmiddels en kijkt daar altijd als ze komt of er nog moet worden afgewassen.
    Sterkte, ik hoop dat het meevalt (of misschien wil hij/zij even geaaid worden? of gekieteld?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Afwasmachine heb ik vorig jaar moeten vervangen. Nu doet de wasmachine raar. Als hij moet gaan pompen klinkt het alsof de pomp vastloopt. Dat duurt een paar seconden en dan gaat het weer. Net alsof er ergens een tandje van een tandwiel is afgebroken of dat de schakelen van de autoversnelling niet goed gaat. Nu even afwachten en dan kijken of hij nog verder wil …. Zo niet na 17 jaar mag er wel een nieuwe komen.

    BeantwoordenVerwijderen