zondag 8 mei 2022

Twijfel.



Naar aanleiding van het vorige stukje over fotograferen met je telefoontje heb ik toch maar weer eens m'n oude fotografie spullen opgezocht. 
Ooit, 14 jaar geleden, (de rekening heb ik nog,👍 ) was ik daar heel druk mee; cursus gevolgd, allerlei accessoires  gekocht, boeken gelezen,  en maar jouwen met dat ding, ik heb in die tijd héél veel foto's gemaakt. 

En  nu loop ik tegen m'n digitale onwetendheid aan want: waar zijn ze??? Ergens in m'n computer  maar ook afgedrukt maar waar ???

Gisteren heb ik al die spullen eens zitten bekijken maar ik heb werkelijk géén idee meer waar al die knopjes voor dienen en nu slaat de twijfel toe: zal ik me weer gaan verdiepen in m'n, natuurlijk verouderde toestel of zal ik een nieuwe kopen? Of laat ik het er maar helemaal bij zitten en blijf ik met m'n telefoontje fotograferen.

Met zo'n echt toestel heb  je toch iets meer mogelijkheden en het is wel leuk om dat tijdens m'n fiets/wandeltochtjes  uit te proberen, maar ga ik dat ook doen?  of beland dat ding dan ook weer ergens in een la. 

Tja, twijfel, twijfel, twijfel. 

Ik heb al een beetje gegoogled maar er zijn zoveel mogelijkheden, daar kom je niet uit als je er geen verstand van hebt, dus moet ik naar een winkel maar heb ik daar zin in? 

Kortom; twijfel, twijfel,  twijfel.  

Allemaal een goed, twijfelloze zondag 🙋‍♀️

Oja, het is ook nog moederdag, weer zo'n verplichte feestdag, jongste dochter is vrijdag al geweest, oudste dochter komt eten, zal ik zelf koken, laat ik iets bezorgen of gaan we ergens wat eten? Twijfel, twijfel, twijfel 😀


 

4 opmerkingen:

  1. Voor mij teveel gedoe een uitgebreid fototoestel. Partner heeft er een paar en is bij tijd en wijle erg fanatiek in weer extra ervoor te kopen. Bij is in een grijs verleden ook vertegenwoordiger bij Agfa geweest en heeft er toen ook veel cursus voor gevolgd.
    Ik ben gewoon erg blij met mijn mobieltje, goed genoeg.
    Moederdag vond ik vooral leuk om de knutseltjes vd schooltijd. Ik gebruik al bijna 40 jaar een mapje van vilt waarin in naalden zitten. Zijn 2 lagen wit en groene omslag versierd met kris-kras steken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met dat toestel naar een winkel gaan en vragen of ze een en ander uit willen leggen. Ik zou het ook niet meer weten waar al die knopjes voor dienen. Of anders gewoon uitproberen, lijkt me nog een prima toestel.
    En hoe ging het met eten, weg of thuis??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fototoestellen verouderen niet zo heel gauw. Als je een goeie hebt zou ik'm aanhouden, en (zoals Berber zegt) naar de fotohandel gaan voor wat richtlijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou een smartphone aanschaffen met een goede camera of nog betere camera als je ontervreden bent met de huidige, je weet al hou dat werkt en je hoeft geen extra bagage en dingen om je nek te sjouwen. Die foto's waren trouwens helemaal niet slecht die je laatst op het pontje had gemaakt, het is ter ondersteuning van je verhaal en heel duidelijk en sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen