donderdag 14 juli 2022

Druk.

 Vandaag wordt het een drukke dag, voor mijn doen tenminste. Ik heb me een tijdje geleden voorgenomen dat ik niet meer dan één activiteit per dag wil doen. 

Het is leuker om elke dag iets te doen te hebben  dan op één dag alles en dan weer  dagenlang   niets. Overigens heb ik niets tegen lege dagen hoor, ik vermaak me altijd wel.

Maar vandaag heb ik twee dingen, eerst komen er vanochtend twee oud collega's op de koffie. Één daarvan is nog niet eerder hier geweest en ik weet dat ze met argusogen rond gaat kijken, nou trek ik me daar niets van aan want het doet me niks wat ze er van vindt, maar ik ga er  natuurlijk  wel voor zorgen dat alles netjes, leuk en schoon is, zo ben ik dan ook wel weer.

Vanavond heb ik een etentje met daarna een borrel van dochter en schoonzoon omdat schoonzoon voor een moeilijk examen geslaagd is. 

Dus ja, veel sociaal gebeuren vandaag en dat ben ik niet meer gewend na manlief en corona. Ik merk nu wel dat m'n wereldje behoorlijk klein is geworden en dat ik van al dat gedoe een beetje zenuwachtig word.

En oja, en gisteren werd ik uitgenodigd voor de honderste verjaardag van een dierbare vriendin. 

Dus het wereldje wordt langzaam aan iets groter.

Maar nu ga ik eerst m'n eigen kleine wereldje hier thuis schoonmaken.

Allemaal een goede, "schone" dag. 🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. helemaal herkenbaar wat je schrijft. Ik doe ook nog maar 1 ding per dag, net zijn de boodschappen bezorgd en die dan opruimen kost me veel tijd, tussendoor uitpuffen en bijkomen. Zaterdag krijg ik bezoek en dan wil ik morgen een rustige dag hebben.
    Heerlijk zo'n collega die rondkijkt, stuur maar langs, hier blijft ze kijken en rent waarschijnlijk hard weg.
    Etentje en borrel is natuurlijk heel gezellig en met familie. Gefeliciteerd met je schoonzoon en het behalen van zn diploma.
    Gisteren was mn hulp er en ze heeft keukenkastjes schoongemaakt, er stond nog een pot bietjes in met als uiterste houdbaarheidsdatum 01.11.2017. 2 weken later overleed mn man. De pot gaat echt weg, maar hij stond zo dat ik hem niet zag (bovenste plank in het keukenkastje, kan ik niet meer bij en ik heb wel een grijper om iets te pakken, glazen potjes vind ik te riskant)
    Fijne dag AOW'tje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Berber dat zijn dingen die binnenkomen als je zo'n datum ziet.

      Verwijderen
    2. Ja Berber dat zijn van die momenten dat je weer even een tik krijgt en dat komt altijd onverwacht. Ik ging laatst een la opruimen, kom ik manlief z'n portemonnee tegen die ik daar verstopt had omdat hij alles altijd kwijt maakte, helemaal vergeten. Groeten Ella

      Verwijderen
  2. Door verschillende oorzaken, lichamelijk waardoor ik even geestelijk minder lekker ga neem ik regelmatig een dag tussendoor met weinig plannen. Maar eigenlijk lukt het me nooit om me daar goed aan te houden. Aldoor is er iets wat gebeurt. Gisteren met was opvouwen zag ik dat de bovenkant van dekbedhoes rafelde. Vanmorgen helemaal omgedraaid en gecontroleerd en doorgestikt. Ben er toch weer 2 uur mee bezig geweest. Morgenmiddag komt hulp voor de keuken en dan moet die opgeruimd zijn. Ik zorg altijd dat er niets in de weg staat zodat ze lekker overal bij kan en door kan werken. Alleen het in en uitruimen kost me wel een half uur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Tja in huis valt altijd wel wat te rommelen maar dat is goed voor een mens, een beetje bezig blijven. Hopelijk voel je je snel wat beter. Groeten Ella.

      Verwijderen