dinsdag 5 juli 2022

Het huis Vasari.

 Ooit in het bezit van de fam. Kromhout. Het Bijbels Museum heeft er een tijd ingezeten en nu wordt het gebruikt door de  Vrije Universiteit                            

 Maar eerst even dit: ik ben sacherijnig, de afspraak met de podoloog vandaag loopt in de soep. Te ingewikkeld en ook niet echt nodig om het hier allemaal uit te leggen maar er heeft iemand zitten slapen en dat was IK niet. Er moet dus straks gebeld en geregeld gaan worden. 😡 en iedereen, elke dokter, therapeut, bedrijf of instantie heeft het tegenwoordig bere druk dus kom er maar eens tussen. ik wil er wel heel graag heen want lopen is nog steeds een drama, maar ik heb me voorgenomen om me er niet langer door te laten beperken, dan maar pijn,  beperkt ben ik nu al lang genoeg geweest. 


En dus was ik naar Het Huis Vasari gisteren, en dat was een tegenvaller, het is van binnen totaal verbouwd, alle zalen zijn nu tentoonstellingsruimtes of leslokalen. 

Alleen hier en daar een plafond, een trap, een schouw, de tuin  en twee kleine keukentjes zijn nog authentiek.

 Maar de gids wist veel over de geschiedenis van het huis dus dat was dan wel weer interessant. 

Dit is een hoekje in een van de keukentjes, ik hou er van maar verder was er in het hele huis geen oud voorwerp meer te vinden, jammer.

Nou ja, het was toch wel leuk. Allemaal een goede, leuke dag. 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je het voor ons, mijn zus en ik heb beoordeeld, hoeven wij er niet naartoe. Ik heb voldoende aan de foto's zo, dank je wel.
    Het er zijn is natuurlijk wel leuk maar je verwacht een mooi grachtehuis. Was er wel een mooie tuin?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is raar. Dat is toch het vroegere Cromhouthuis? Dat was hartstikke mooi. Ik heb er tot Corona een cursus Kunstgeschiedenis gedaan en kwam er wekelijks. (overigens niet van de Vrije Universiteit, maar van de Vrije Academie). Dus nu hebben ze het helemaal verpest?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb me vergist het is inderdaad de Vrije Akademie en niet de Vrije Universiteit en Cromhout en geen Kromhout. Ik moet ook niet over dingen schrijven waar ik geen verstand van heb. Ik was een beetje teleurgesteld omdat ik een ingericht grachtenpand verwachtte en dat was het niet. ( verkeerde verwachtingen, mijn schuld) Maar het is op zich een prachtig pand, de tuin was een beetje klein omdat er een terras was geplaatst waar je ( als het weer open is) koffie kunt drinken.

    BeantwoordenVerwijderen