zondag 3 juli 2022

Voldaan.

 


Gisteren heb ik me al weer uitgesloofd, ik heb tortilla gemaakt én een zelf verzonnen toetje.  Heel veel mensen zullen nu roepen:" nou en??? " maar voor mijn doen is dat heel wat. 

Het was lekker, tenminste dat denk ik, ik heb nog nooit eerder tortilla gegeten, heel vaak in Spanje geweest maar nog nooit ergens tortilla besteld. En het toetje stelde niks voor, wat koek kruim, kwark, vruchtjes enz. Maar als je het in een mooi glaasje stopt dan lijkt het heel wat. 

Waarom deze uitsloverij? Dochterlief kwam eten en ze nam nog een tweede portie dus zal het wel goed geweest zijn, of ze had gewoon erge honger,

dat kan natuurlijk ook. 

In m'n overmoed zei ik dat ze niet hoefde te helpen met afwassen want ja, vaatwasser stuk, dus stond ik s'avonds om half elf nog met m'n handen in het sop, dat was dan weer een beetje jammer. 

Ik had het kunnen laten staan maar op je nuchtere maag zo'n berg afwas op het aanrecht is ook niet fijn. 

Vandaag ben ik  moe maar voldaan. 

Wat stom is het toch dat je nu moe wordt van dingen waar je vroeger je hand niet voor omdraaide. Maar ja, het is wat het is. 

Allemaal een goede, voldane dag. 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Oh zo herkenbaar, dingen die je altijd gewend was om tussendoor te doen zonder nadenken eigenlijk. Nu moet ik het plannen en dan dan erna weer pauze nemen of soms zelf tussendoor.
    Donderdag wilde ik persé de 2 bovenkamers stoffen en zuigen. Is slaapkamer en mijn kamer en had ik eigenlijk de week ervoor al willen doen maar er stond nog teveel wat naar kringloop en naar iemand moest die spullen voor een bingo verzamelde.
    Heb dat dus achter elkaar gedaan en was erna zo moe dat er nog maar weinig fut was om iets anders leuks voor mezelf te doen. En dat ergert me enorm, te weinig leuke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het helemaal en het troost ook een beetje.ik ben niet de enige,dat weet ik natuurlijk wel maar soms......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, stom om je zo moe te voelen na het doen van dingen die altijd gewoon zijn geweest. Maar ja, huishouden en klein onderhoudswerk moet toch gebeuren en mjjn moestuin maakt me behalve moe ook blij en ik wil heel graag bezoek ontvangen en die heerlijke wandelingen wil ik zeker erin houden. Inleveren, ik weet het, dat zou moeten en daar heb ik voorlopig geen zin in.

    BeantwoordenVerwijderen