donderdag 9 maart 2023

Gedachten lezen.

 Over dat inloggen bij de HOVO valt nog wel iets te vertellen. 

Ik zat dus nog na hijgend, wat achterover geleund met m'n armen over elkaar  op de bank met de laptop op schoot en slaakte een diepe zucht omdat het allemaal gelukt was.

De docent begint het college altijd met dezelfde vragen: ' kunnen de mensen thuis me zien?' Er waren een paar cursisten in beeld die braaf knikten, ik niet want ik had de camera uit gezet. Z'n volgende vraag is dan altijd:' kunnen jullie me ook horen?' En weer werd er  braaf geknikt. Ik dacht nog: als jullie knikken hoef ik niks te doen.

Precies op het zelfde moment dat hij die vragen stelde  plopt er een chatberichtje op ( het eerste chatberichtje wat ik zie) er stond: 

Ella:  aan iedereen........ " ja" 

HUH??? IK DEED NIKS!! Ik zat met m'n armen over elkaar.!!!

WAT??? Registreert die computer nou ook al of ik wel of niet beeld en geluid heb??? en schrijft hij dan automatisch een antwoord???

WAT??? Kan die computer gedachten lezen? Want ik zal heus wel ja gedacht hebben toen die vragen gesteld werden.

Heeft iemand m'n computer gehackt????

Her is wonderlijk wat een mens in zeer korte tijd allemaal kan denken.

Totaal verbijsterd heb ik naar het scherm zitten kijken, heel even ging nog door me heen: als hij echt gedachten kan lezen en alles op gaat schrijven wat ik denk dan kan het een leuke uitzending worden🤣🤣🤣

Ik ben maar even heel stil blijven zitten. 

Even later plopte er weer een berichtje van Ella op en toen begreep ik  dat er in de groep van 30 cursisten nóg een Ella moest zijn want nu wist ik zeker dat ik geen toets had aangeraakt en wat ze schreef had ik ook niet gedacht. 🤣🤣🤣

Toeval bestaat niet zeggen ze.🤔

Allemaal een goede verrassende dag 🙋‍♀️

P.s. Lot van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik zou ook rustig thuis blijven met de hond en ik kreeg meteen trek in taart  toen ik je reactie las. 😀 Ik ben volgende week jarig (76) en zoals het er nu naar uitziet gaat het in meerdere etappes met kleine groepjes gevierd worden.


5 opmerkingen:

  1. ii win het van jullie, eind januari werd ik 78!! Zit nu op de bakker te wachten, met uiteraard gebak en dan de PLUS met de boodschappen begin van de middag het bezoek. En volgende week heb ik een afspraak gemaakt met een vertegenwoordiger (heet dat nog zo??) voor een traplift. Traplopen gaat steeds moeizamer en wil graag weten wat het me zou gaan kosten. Een slimme meid is op haar traplift voorbereid!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik kan me helemaal je gedachtengang voorstellen zo alleen voor je scherm. Gelukkig zijn de meeste dingen nog gewoon logisch.
    Volgende week ga ik met mijn dochter naar Goes een ring uitzoeken. Ik had sinds de dood van mijn moeder een van haar ringen altijd om, een ringetje met 2 kleine steentjes bovenop, maar door slijtage is hij gebroken. Weet ook niet of het diamantjes zijn. Maar nu heb ik geen enkele andere ring voor die hand, mijn knokkels zijn zo vervormd en dik door artrose dat er niks meer past van wat ik heb. Bij juwelier eens kijken of ringetje nog wat waard is en kijken of ik wat moois kan vinden. Wat ik googelend tegenkom spreekt me totaal niet aan, te veel bling, blig of onhandige modellen voor alle dag.
    Berber dan is het fijn als je dat zelf goed kan regelen allemaal en dan lijken boodschappen aan huis gebracht ook echt handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. succes met de ring, hoop dat je iets leuks vindt. Ik draag nooit meer ringen, zit niet meer lekker (ook artrose). Net als kleding, er mag niets strak zitten of knellen, dan maar een maatje meer.
    Alles wordt bezorgd of komt thuis, de kapster, de pedicure, de huisarts (als het nodig is, tot nu toe alleen voor de covid-prikken), vriendinnen komen hier op de koffie of om te eten en ik bestel het dan. Paar dagen geleden sushi gegeten, met mn buuf. Kom dus nergens meer, jammer, maar het is niet anders. En vermaken doe ik me zeker wel, tijd tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha Berber, ik ben ook 78 jaar, maar word in juni 79.
    Alleen kom ik wel elke dag buiten, niet zo zeer lopen, maar wel fietsen.
    Wat is de reden dat jij niet naar buiten komt? Mijn moeder had een scootmobiel, toen ze problemen met lopen kreeg. Deed er tot op hoge leeftijd alle boodschappen mee.
    Waar ik wel tegen op ga zien is de (grote) tuin. Even door de knieën om het onkruid uit te trekken is er echt niet meer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij wint (met de leeftijd). Fietsen deed ik ook altijd, maar sinds 5 jaar niet meer. Vind het risico te groot dat ik val en iets breek, dan ben ik nog verder van huis. Ik kan altijd in de tuin gaan zitten bij goed weer . Nu komt er een paar keer per jaar een tuinman. Ik heb verder geen familie, ben dan afhankelijk van "vreemden". En mn vriendinnen/vrienden zijn ook ongeveer mijn leeftijd en mankeren wat. Scootmobiel heb ik ooit geprobeerd, niets voor mij. De bochten vond ik vreselijk, ik zat zo hoog (leek het), 3- en 4-wiels scoots geprobeerd.
      Met mn taxipas kan ik overal heen, maar dan begint het, ik moet gaan lopen en dat is het probleem
      Sterkte met je tuin, heerlijk om er een te hebben maar best zwaar en veel werk.

      Verwijderen