vrijdag 10 maart 2023

Zorg.

 Buiten is het weer depressief makend en hier binnen is het al niet veel beter. Toevallig heb ik de laatste tijd een paar verhalen gehoord van mensen die zorg nodig hadden  waarbij dat helemaal mis liep of gelopen is. Met de nodige goede zorg hadden ze het thuis langer vol kunnen houden.

En de regering maar roepen dat ouderen langer zelfstandig moeten blijven wonen,  ja, dan moet er wel hulp zijn en als je geen kinderen hebt of als die in het buitenland wonen dan ben je aan de goden overgeleverd.

Ik wordt daar heel bezwaard van want hoe zal het zijn als ik zelf  zo ver ben dat ik zorg nodig heb? Ik heb gelukkig wel kinderen maar die wonen ook niet naast de deur.

Ik zou daarom best wel naar een comfortabel appartement willen verhuizen, alles gelijkvloers en een balkon  is toch makkelijker te onderhouden dan een eengezinshuis met twee trappen en een tuin, maar in deze wereld is dat bijna een  utopie geworden. En minister de Jonge maar roepen we moeten bouwen, bouwen, bouwen, ja, ja.

Maar goed, er zijn trapliften ( Berber ik ben heel benieuwd hoe die afspraak is verlopen, laat je het even weten? Als je vingers het toelaten? ) en de tuin is gelukkig niet zo groot. Als het straks beter weer wordt elke dag een half uurtje.

Afijn, eerst de dag van vandaag; ik ga straks bij m'n 100 jarige vriendin op de koffie, nog steeds zelfstandig wonend ( in een comfortabele flat) en alleen wat hulp van de kinderen en de fysiotherapeut die bij haar thuis komt want het hoofd is nog prima maar het lijf begint tegen te sputteren en vanmiddag komt er hier een hele aardige mevr. die m'n belasting gaat doen.

En dan ben ik er wel weer klaar mee, dan gaat de beugel bh uit, de warme sokken gaan aan en het dekentje ligt al klaar🤣.

Allemaal een goede zorgeloze dag 🙋‍♀️


4 opmerkingen:

  1. dat is een geweldige leeftijd, 100 jaar. Ik ben van plan tzt de oudste vrouw van Nederland te worden!! Ik laat zeker weten hoe het bezoek en gesprek verliep over de traplift. Belastingen ga ik in het weekend doen (denk ik). Alles is toch al ingevuld, fluitje van een cent.
    Yugh, beugel bh...voel hem/haar al knellen. Draag al jaren geen bh meer, last van de bandjes etc. en om aan Miss World mee te doen ben ik net een paar jaar te oud.
    Fijne dag, AOWtje, vast iets lekkers bij de koffie. Ga ik ook zo doen, met bolgebak erbij (framboos-mango...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik maak me ook geregeld zorgen. Woon nu 10 jaar in dit huisje met een hele steile trap die ik altijd achterwaards afloop. H maakt zich geen zorgen.
    Kinderen wonen allemaal op minimaal uur en hebben eigen gezin. Mijn dochter is ook al mantelzorger voor haar man.
    Meestal denk ik dan maar komt tijd komt raad en tel je zegeningen nu.
    Maar nu regent het te erg om dat te denken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hangt een Loesje- blaadje: Soms moet je de toekomst gewoon op je af laten komen. Maar ik lig er ook wel eens wakker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima jouw realistische blogjes. Goed om 100% in mee te voelen

    BeantwoordenVerwijderen