woensdag 15 maart 2023

Samen ben je sterker.


 Dit is toch volkomen onoverzichtelijk? en dan is dit nog maar de ene kant van de kandidatenlijst de andere kant is net zo erg.

Al die partijen en partijtjes, al die mensen die zichzelf heel belangrijk vinden, al die meningen, ik word er moe van. Kan dat nou niet simpeler?

Ik ga wel stemmen, al was het alleen maar omdat ik dan een doel heb bij m'n dagelijkse wandelingetje ( met m'n lies gaat het nog steeds goed, nog niet helemaal maar wel veel beter😄) maar op wie ik ga stemmen weet ik nog niet.

In ieder geval wel op een grotere partij want ik heb bij de psychologie les geleerd dat we in de oertijd al wisten dat je samen sterker bent.

Gaan jullie stemmen? 

Allemaal een goede stemmingsvolle dag😕💁

8 opmerkingen:

  1. Ja ik ga stemmen en niet op een nieuwe partij, dat vind ik toch te onzeker hoe het in de toekomst met hen gaat en of ze wel voldoende mensen hebben die de nodige taken kunnen vervullen.
    Ik ben niet gelovig maar sten toch CU voor de statenverkiezenigen, stabiel en te vertrouwen. Waterschappen PdvD als tegenwicht voor de schreeuwers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb voor het eerst sinds ik mag stemmen, overwogen om het niet te doen. Ik overzie het ook niet zo goed en de stemwijzer die ik invulde gaf mij een stemadvies waar ik het totaal niet mee eens ben.
    Maar ja, ik ga natuurlijk toch, omdat het kan en we blij moeten zijn met dit recht. En ook omdat deze verkiezingen van belang zijn voor de samenstelling van de Eerste Kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mijn stemplicht voldaan. Ik ga voor een grotere partij en liet alle kleine partijtjes voor wat ze waren. De stembiljetten uit- en in elkaar vouwen vond ik ingewikkelder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad en voor mij waren het er 4, die open nog lastiger weer dicht moesten, ik stemde ook meteen voor mijn partner die geen zin had om zelf te gaan, ik was toch in dorp vanmorgen dus deed alles achter elkaar gedaan

      Verwijderen
  4. Ja, stem altijd, ook op een grotere partij en op een vrouw. Ga wel met de fiets , lopen nog niet geweldig. Hier in de Achterhoek struikel je over de borden voor de BBB. Maar stem er niet op. Inhoudelijk is ze niet sterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik stem SP. Opdat de nieuwe pensioenwet hopelijk niet door de eerste kamer komt, omdat nationaliseren van de energievoorzieningen door de provincies een goed plan is en omdat sociale woningbouw gestimiuleerd moet worden. En voor de waterschappen volg ik hun stemadvies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt belachelijk die grote stembiljetten. Sta je daar te wurmen in zo'n stemhokje om ze netjes open te krijgen ongeveer bij de lijst waarop jij wilt stemmen en dan moeten ze daarna ook nog eens dicht. Kost veel te veel tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik heb gestemd en ook op een grotere partij. Maar de uitkomst past niet in jouw logica want de kleine is heel groot geworden. Ik moet er een beetje om lachen maar vind het eigenlijk niet om te lachen.

    BeantwoordenVerwijderen