vrijdag 3 maart 2023

Meten....

 Het gezegde is: meten is weten maar sommige dingen zijn bijna niet te meten, ja, als je een laboratorium of ingewikkelde meet apparaten hebt  maar een normaal mens heeft dat niet.

Zoals ik hier geloof ik al eens eerder gemeld heb, heb ik een tijdje geleden het boekje  EEN BEETJE LEUK OUDER WORDEN van Wies Verbeek gekocht. Daarin staan allemaal tips en trics om een beetje leuk en gezond oud te worden en wie wil dat nou niet? 

Alle wel bekende dingen zoals gezond eten, bewegen, geen stress, goed slapen enz. komen allemaal langs.

De meeste kende ik wel maar ik wist b.v. niet dat witlof zo gezond was en dus staat er nu elke week wel een keer witlofsalade op het menu.

Zij beweert ook heel stellig dat koud douchen of in ieder geval koud afdouchen heel goed is voor een mens. Je ziet op 't.v. wel eens van die, in mijn ogen "idioten"  langs komen die in een ijsbad gaan zitten, waarom zou je dat doen denk ik dan altijd.

Maar onze Wiesje is er vast van overtuigd dat dat gezond is dus maar even googlen en ja, alleen maar positieve berichten, iets met betere doorbloeding en daardoor hogere weerstand tegen van alles en als je het gedaan hebt dan voel je je daarna fantastisch!!!

Wie wil dat nou niet? dus maar even uitproberen. De eerste keer is echt verschrikkelijk ik kon  me niet beheersen en gilde heel hard, dat kon want er was toch niemand die  me kon horen, "  KOOOUUUUDDDD  !!!!!!!."  Maar ik heb het toch volgehouden en douche me nu elke keer koud af en ben er inmiddels aan gewend.

En nu kom ik terug op dat meten want hoe weet je nou dat het ook echt iets doet? Voel ik me nu dan ook fantastisch? Ja, de eerste paar keer,  maar dat was meer omdat ik het toch maar gedaan had💪 maar ik kan u verzekeren dat ik nog steeds niet huppelend en super positief door het leven ga hoor.

Dus ja, hoe meet je iets? Krijg je geen griep omdat je allerlei gezonde dingen doet of heb je dan gewoon mazzel?

Ik weet het niet, nou ja, baat het niet het schaadt ook niet denk ik dan maar.

Allemaal een goede gezonde dag 🙋‍♀️

P.s. zijn er nog meer mensen die dit doen? Of ben ik de enige "idioot"?🤣🤣🤣


6 opmerkingen:

  1. Hoi Ella, ik ben niet zo'n flinkerd.
    Wel kreeg ik toen mijn jongens als peuters vaak long probleempjes hadden de opdracht om ze als ze in hun badje zaten met een bekertje koud water te verrassen. Dat was omdat ze dan even heel erg goed en diep doorademden. Goed voor de longen. Dus misschien moet ik toch maar eens net zo flink worden als jij😉. Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik douche nooit, drink alleen koud water (en ijsthee in de zomer...)
    en een beetje leuk oud worden doet iedereen op haar/zijn eigen manier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles wat mensen doen (binnen de wet uiteraard) waarvan ze zelf denken dat het erg goed voor ze is, vind ik prima. Voor mijn part smeert iemand zich in met franse mosterd of eet vogelvoer. Het lijkt mij niks, maar dat is helemaal niet interessant. Het gaat erom dat degene die het doet zich goed voelt. Nee hoor, je bent dus geen idioot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit me aan bij Griemmank, lekker doen als je het fijn vindt! Ik douche niet koud, vind dat niet nodig. Vind heel koud water drinken ook niet lekker, alleen bij heel erg warm weer. Ik drink liever thee, ook bij heel warm weer! Ben op veel gebieden heel idioot, maar das dan jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Koud nadouchen heb ik een tijdlang gedaan, Best verfrissend, maar brrrrr. Nu heb ik onlangs bedacht om lief te gaan zijn voor mezelf door geen al te vervelende dingen meer te willen. Ook niet als ik ze voorheen leuk vond. Op mijn 70ste lijkt me dat een verstandig idee. Ha!

    BeantwoordenVerwijderen